Ik zit zó scheef.. Wat te doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Niekoezz

Re: Ik zit zó scheef.. Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 12:29

Citaat:
Heb je jezelf wel eens laten controleren bij een arts of een kraker oid of je rug en je bekken wel recht is? En of je benen wel even lang zijn?

Nee Knipoog

Citaat:
ben jij scheef of is je paard scheef?

Een scheef paard kan ook de oorzaak zijn van scheef zitten.

Beide niet, ik zit scheef.

Citaat:
heb er ook altijd last van,als ik alleen rijd en niemand me erop wijst zit ik ook vaak harstikke scheef.
maar heb je geen spiegels in de bak? als je daar recht op af kijkt kan je vaak zien of je helemaal recht bent ofniet.en als je veel verschillende paarden rijd,zit je meestal ook wel wat rechter

Rijd vrijwel altijd buiten.

Citaat:
Ik heb veel zonder zadel gereden, op verschillende paarden. Ik vind van mezelf dat ik best goed rijd zonder zadel, alleen als ik ook maar een cm te veel naar links/rechts ga zitten lig ik er al bijna naast. Zo heb ik automatisch, zonder dat ik het doorhad, geleerd dat je gewoon echt recht moet zitten, goed voor je kijken. Je kunt ook evenwichts oefeningen doen zonder paard, zoals op 1 been staan.

Zoals al eerder gezegt is het lastig om met deze paarden nu al zonder zadel te rijden of zonder beugels.

Bedankt voor jullie reacties!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:38

Monya is gister bij ons op stal geweest met de equisimulator. ik heb er ook op gezeten! echt gaaf om te doen, en je leert er zoveel van. Monya ziet ALLES, en corrigeert je op een duidelijke, maar vriendelijke manier.

ik ga sparen voor nog een paar sessies, heb er heel veel aan gehad. Lachen je kunt ze bereiken via www.balingehof.nl

moow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 18:19

haan schreef:
Rij maar eens wat vaker zonder beugels (nog beter is zonder zadel), daar wordt je zit aardig wat beter van, succes

totaal mee eens, want als je dan te ver naar links hangt val je er af Knipoog

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 18:20

zitlessen nemen/ zonder zadel gaan rijden (dan val je er af als je scheef zit)

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 09:50

Citaat:
haan schreef:

Rij maar eens wat vaker zonder beugels (nog beter is zonder zadel), daar wordt je zit aardig wat beter van, succes

totaal mee eens, want als je dan te ver naar links hangt val je er af

Citaat:
zitlessen nemen/ zonder zadel gaan rijden (dan val je er af als je scheef zit)

Misschien eerst de berichten lezen die ik hier heb neergezet. Zonder zadel rijden is geen optie, heb jonge paarden die het mét zadel nog niet eens volledig kunnen.
Heb wel zitlessen op m'n oude pony gehad, dat ging goed, maar zodra het zadel er weer op zat ging het niet meer goed.