Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:beste mensen..
Mijn amandelen zijn er uit gegaan donderdag dus
moest ik iemand zoeken van me paardje,
eidelijk heb ik iemand. ze heeft vele jonge paarden door gereden en beleerd
Nu sprak ik haar net en heeft ze hem gereden met slof??
Wat vinden juliie er van..???
Groetjes Tatjana
Sorry voor de spel fouten maar ik ben dislexties..
sam_amore schreef:ik ben van menig dat je elk paard kan rijden met slof maar is dat wel een rij kunst ... snap je wat ik bedoell
Citaat:ik gebruik een slof weleens omdat een gemiddeld jong paard vaak een kant moeilijk vind en daar juist omdat hij nog niet zo steving op zijn beentjes staat niet in staat is om de juiste stelling aan te nemen.. (de buiging vind ik nog tot daar aan toe..) met een slof kun je rustig aan centimeter voor centimeter je paard leren stellen en toch je paard voldoende ondersteunen zonder dat hij omvalt...
vanitymay schreef:ik vind niets mis met het rijden met slof...ik gebruik hem zelf meestal ook alleen met jonge paarden aangezien oudere wat meer doorgereden paarden wel al goed door de rug en hals lopen en doorgaans geen moeite meer hebben met stelling en buiging...waarom zou ik dan nog een slof gebruiken?
mits goed gebruikt (en niet als noodrem) lijkt mij hier echt niets mis mee. ik neem aan dat je een goede ruiter hebt gevraagd om je paard te rijden en dat je daar vertrouwen in hebt, dus niets aan de hand lijkt me..
poekel schreef:sorry voor mij geen slof op mijn paard en een ander zeker ook niet! een goede ruiter rijdt zonder rommel is mij verteld....
weet niet wat voor een afspraken er zijn gemaakt, maar zou er toch ff over gaan praten met haar...
sam_amore schreef:poekel schreef:sorry voor mij geen slof op mijn paard en een ander zeker ook niet! een goede ruiter rijdt zonder rommel is mij verteld....
weet niet wat voor een afspraken er zijn gemaakt, maar zou er toch ff over gaan praten met haar...
Met je eens een goede ruiter rijdt zonder rommel
ik rij al het jonge/vreemde spul met een slof 
maar hij hangt er wel aan voor het geval dat! midgie schreef:sam_amore schreef:
Met je eens een goede ruiter rijdt zonder rommel
Sluit ik me helemaal bij aan
amondi schreef:simpel zat: als je er een probleem van maakt hoe een prof op je paard rijdt, dan had je erbij moeten blijven!
Je geeft het uit handen en ik kan me voorstellen dat iemand niet zomaar op een wildvreemd paard gaat zitten. De slof zal uit zelfbescherming zijn opgehangen, een soort noodrem.
Ze zal heus wel weten wat ze doet, maak er geen drama van!