Droom in duigen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Droom in duigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:55

Als een stalgenoot op wedstrijd/les gaat, neem haar dan eens mee en laat haar op het parkeerterrein wat grazen. Gaat dat goed, stap dan eens met haar aan de hand langs het wedstrijdterrein/de bak waarin gereden wordt.
Neem haar mee naar vreemde bakken en desnoods longeer je haar daar alleen maar.
Als dat allemaal goed gaat, boek dan een lesje bij een instructeur waar je naartoe moet of huur ergens een bak af voor een half uurtje en ga met je instructrice naar daar om te lessen. Maar zorg dat de ervaring voor je paard positief en rustgevend is. Desnoods ga je alleen op vreemd terrein poetsen en voeren en laad je haar daarna weer op.
Ze heeft trouwens ook veel aan het meegaan met een paard wat ze goed kent en wat op ander terrein heel kalm blijft.

Steffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:16

SadyLady schreef:
Nee ik denk echt niet van sh*t het gaat niet lukken. Ik denk namelijk juist steeds dat het wel gaat lukken, misschien dat ik het daarom ook zo rot vind. Want het lukt gewoon allemaal niet.

Maar hebben jullie dan steeds op vreemd terrein geoefend? Want thuis gaat het allemaal prima (voor wat we nu bereikt hebben ben ik daar thuis gewoon trots op), maar zodra we ergens anders zijn, dan is het drama.
En dan kan ik dus wel thuis trainen (en dat doe ik ook minimaal 4x per week), maar daar schiet ik ergens anders niet mee op.

Ja, veel op ander terrein trainen.
En dan met instructie, en ja, dan gá je met een rot gevoel weg.
Maar na heel lang dit volgehouden te hebben heeft die van ons nu wel zo ongeveer overgegeven.
Het is nog niet perfect, maar stukken beter in ieder geval.
Succes!

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 10:14

Maar hebben jullie dan steeds op vreemd terrein geoefend? Want thuis gaat het allemaal prima (voor wat we nu bereikt hebben ben ik daar thuis gewoon trots op), maar zodra we ergens anders zijn, dan is het drama.
En dan kan ik dus wel thuis trainen (en dat doe ik ook minimaal 4x per week), maar daar schiet ik ergens anders niet mee op.[/quote]

Nee, eigenlijk niet.... Ik trainde eerst wel altijd thuis en reed bosritjes. Maar toen ik wedstrijden ging rijden, kwam ze eigenlijk voor het eerst op vreemde terreinen. Er gaat ook een stalgenoot mee, maar ik vind dat eerder hinderlijk dan rustgevend. Ze bleef maar hinniken en kijken waar die ander was. Losrijden ging nog wel, maar zodra ik de ring in moest was ze kijkerig, schrikkerig, hinneken, noem maar op. Echt heeeeel irritant.
Maar omdat ik zo graag wilde, bleef ik maar inschrijven en gewoon doorgaan. Op een gegeven moment ging de stalgenoot niet meer mee, paard was dragend. En moesten we alleen. Na een paar keer had ze door dat de ander er niet was, en dat ze alleen was met andere paarden. Toen heeft ze dat geaccepteerd en nu zoekt ze die ander niet meer tijdens proeven. Ze weet nu dat ze het ook alleen kan en het gaat stukken beter.
Ik heb ook express 1 wedstrijd ingeschreven waar ik te voet naar toe kon. Dat was een tip van de smid: We moesten drie kwartier te voet door een gebied (gewoon door dorpen) waar ze nog nooit geweest was. Ze keek haar ogen uit (vond het wel leuk en niet echt stressig) en toen kwam ze opeens op het wedstrijd terrein. En daar waren allemaal paarden en voelde ze zich weer wat veiliger en zekerder. Sindsdien gaat het eigenlijk goed.