Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
).
anders bel ik het secretariaat morgen even op.
ramoontje84 schreef:ja idd, ik hoop hetanders bel ik het secretariaat morgen even op.
@ Vido: Ik wil eigenlijk de eerstvolgende wedstrijd afwachten (zonder pa). Mocht ik dan nog omkomen van de spanning, dan ga ik je zeker ff PB'en! Thanx anyway
…..ga er gewoon heen en ga aangekleed en alle andere zaken en ga losrijden en zie wat er gebeurd, maak een afspraak van ik kom losrijden en kan ik desnoods zonder punten mee rijden, zie wat de dag brengt.
)Alicia2u schreef:Ik zou eens hulp zoeken bij een sportpsycholoog. Die kan je bij dit probleem helpen.
Dingen die je voor die tijd kunt doen zijn:
Ten eerste een gesprek met je vader, hoe je je voelt op wedstrijd en dat zijn inslag niet echt helpt. Probeer het op een rustige manier uit te leggen en kom eventueel samen tot een oplossing. een sportspycholoog kan je hierbij goed helpen.
- er zijn verschillende oefeningen die je kunt doen om jezelf te ontspannen: visualisatie, dus voorstellen hoe je zou willen dat het gaat. positief tegen jezelf praten; 'ik kan het gewoon, thuis gaat het ook goed, ik ken de proef' enz.
- Zet haalbare doelen voor jezelf. Dus begin niet met 'ik wil zonder stress de wedstrijd rijden volgende week', maar begin met iets makkelijks: 'ik wil zonder stress op het losrijterrein twee rondjes kunnen stappen'
Bij al bovenstaande dingen kan een sportspycholoog je helpen. Die mensen zijn ervoor opgeleid en ik denk dat als je nu niet serieus ingrijpt, je de kans loopt het plezier in de sport te verliezen.
echt erg fijn

)
had een dikke vette winstpunt en een ontspannen paard onder me kont
was echt enorm blij, belde direct na de uitslag me pa. Hij was ook echt trots op me
Hij was blij voor me dat ik op eigen kracht dit resultaat heb behaald 
(teer er nu nog op
)
als het zo blijft gaan als nu wel
dit is tenminste echt leuk! Het is zo fijn om een ontspannen paard te hebben en zonder gezeik aan je hoofd je eigen ding te kunnen doen! En dat het dan nog goed uitpakt is helemaal mooi
nee hoor dat kan niet.
Ik ben nu op school maar zal straks eens gaan kijken als ik thuis ben of ik iets kan vinden!