Conditie weer opbouwen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Stefanootje

Re: Conditie weer opbouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 16:19

Idd opbouwen. Niet gelijk elke dag willen rijden. Geef het paard de tijd alles te verwerken dan zal het beter gaan.

Donjaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 16:46

Hoi,

Ik heb 2 jaar geleden ook een paard verzorgt die geen conditie had. Zij was als 3 jarige zadelmak gemaakt en daarna heeft ze bijna 11 jaar stil gestaan.

Ik heb haar toen eerst gelongeerd een paar keer.

Met rijden heb ik het langzaam opgebouwd. Ik heb de eerste paar weken haar 3 keer in de week 'gereden'. Gewoon ligt werk gedaan. Na een paar weken voel je wel aan of ze wat meer aan kunnen.

Ik wil je als tip meegeven dat je goed naar je pony luisterd, dat je probeert te voelen wat ze aan kan. Je moet het gewoon langzaam opbouwen en probeer het leuk voor je pony te houden.

Heel veel succes!!!

LSZT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 20:45

Dankje. Lachen Ik ben nu aan het herstellen van een kneuzing in me rug dus hij heeft weer een tijd stilgestaan, maar ik weet zeker dat ik een hele hoop aan jullie tips ga hebben! Lachen

Mariis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 20:52

Ik zou eerst 2 weken 2x per week longeren een kwartier lang verder niets.
Na 2 weken ga je 4 weken 4x per week longeren een half uur lang. 2 weken daarna ga je 3 dagen een half uur op hem rijden. Zoiets;) Je moet even kijken wat ze in het begin een beetje aankan;) En dat langzaam opbouwen!

Succes!