Ik durf niet te gaan rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Katja_

Re: Ik durf niet te gaan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 13:25

ik zou iemand vragen om er eventjes naast te lopen. waarschijnlijk is het zo over met lieve hulp Lachen succes en sterkte met je rug..
Xx

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:07

Wees wel voorzichtig met je rug! Niks overhaasten en braaf naar meneer dokter luisteren.

Ik heb alles weer te snel opgepakt met alle gevolgen van dien..

Yucome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 19:53

karin84 schreef:
Wees wel voorzichtig met je rug! Niks overhaasten en braaf naar meneer dokter luisteren.

Ik heb alles weer te snel opgepakt met alle gevolgen van dien..

Ja als het aan meneer dokter ligt dan kan het nog wel even duren Tong uitsteken

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 19:55

gewoon lekker gaan rijden, als ik zo een moment heb dan spreek ik altijd een les af Lachen

Yucome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 13:56

Heb vandaag gereden Haha! Ging echt heel goed Lachen

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 16:00

Tja, bij mij was het ook wel ernstiger..

Fijn dat het rijden goed ging!

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 19:11

Ik ben geloof ik een week of 4 terug van "mijn" paardje afgevallen (ik rijd Feli meestal in de les Lachen ).
Ik knalde eerst heel hard op mijn rechterheup, toen op mijn rug en toen knalde mijn hoofd keihard tegen de grond. Geen prettige val dus.
Ik ben er meteen weer opgeklommen..
Ik had uiteindelijk een lichte hersenschudding en tal van blauwe plekken en de week daarna was ik in het begin ook een beetje angstig. Ze was weer erg voorwaarts en ik was er nog altijd niet achter waarom ik er vanaf gevlogen was.
Uiteindelijk ging het allemaal heel goed. Ik heb het voorgelegd bij de instructie en die hield haar strict in de gaten. Als ze ging draaien liep de instructie even een rondje mee en dan ging ik weer los.
Ik denk dat dit jou ook wel zal helpen Lachen. Misschien kun je nog niet echt rijden om je rug, probeer er wel eventjes voor 5 minuten oid op te gaan zitten. Doe dit wel met iemand naast je paardje, die kan haar dan tegenhouden en leiden etc. Lukt zelf even stappen niet, ga dan longeren met iemand erbij. Op die manier kun je het vertrouwen weer terugkrijgen.
Ik snap helemaal dat je deze twijfels hebt, maar meestal zijn ze onnodig Knipoog.
Veel succes nog.

Edit: ik zie dat je al gereden hebt, mijn post is dus overbodig Vork
Fijn dat alles goed is gegaan, vaak is het toch een kwestie van een schrikmoment oid. Hopelijk heb je er in het vervolg geen last meer van.
Groetjes !!!

Ramiraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 19:17

bijna 2 weken geleden ben ik van mijn (bijrij)paard gevallen, nie zo zachies ook. ze stak ineens de bak schuin over en ging recht op de omheining af, ik heb me proberen vast te houden, maar ben waanzinnig hard met mn bovenbeen tegen de hardhoutenbakomheining aangeknald. Resultaat een knalpaarse bil, een enorme zwelling onder mn bil en een zwaar gekneusde heup/bovenbeen. Ik was alleen op stal en was al blij dat ik nog op kon staan op eigen kracht en dat mn paard was blijven staan. ik ben naar dr stal gestrompeld, heb dr afgezadeld en heb er de wei in gedaan. ben onwijs geschrokken en ben ook best bang nu. ik rij ook nog een ander paard, daar heb ik nergens last van, maar vanmiddag moest ik mn paard uit de wei halen en vond het gewoon eng om met haar naar de stal te lopen. Het paard is pas 7 weken geleden gekocht en ze zijn zelf niet helemaal overtuigd van haar. ze doet gewoon hele vreemde dingen en ze kijkt onrustig uit haar ogen.
ik moet nu nog rustig aan doen met rijden... galop, draven en springen doet nog best pijn in mn been. weet nog niet wat ik er mee ga doen...

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 19:25

Ohjee, sterkte meid !

Ramiraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 19:29

thnx! jij bent ook redelijk hard gevallen lees ik!!!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 19:31

en wat dacht je van een BodyProtector? beschermt je rug, en ik zou even iemand anders laten longeren en dan jij er op en ook longeren

Cuddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:29

Ik ben ook een keer goed van een paardjelief afgevallen Clown Alle ribben in mijn bovenrug gekneusd.
Ik ben wel meteen weer opgestapt en verder gereden, ook al doet dat verschrikkelijk veel pijn!

Gewoon erop stappen en zoveel mogelijk je rug ontspannen, dan heb je ook niet zoveel last van de pijn.

Hoe langer je het rijden blijft uitstellen hoe banger je wordt Knipoog

oORoosjeOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:36

Probeer lekker te gaan rijden.. is goed om over je angst heen te komen! desnoods iemand die hem vasthoud? van te voren longeren zodat hij zijn streken een beetje kwijt is?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:41

Kan me heel goed voorstellen hoe jij je voelt.
Heb met mijn paard in '99 een zwaar ongeluk gehad, hij struikelde, viel voorover, ik werd gelanceerd tegen een houtwal aan en mijn paard kwam bovenop mij terecht. Ik ben met de ambulance afgevoerd en mijn paard heeft 6 weken bij de dierenarts gestaan.
Na mijn revalidatie ben ik er weer opgestapt. Weet nog heel goed hoe gespannen ik was en het gevoel wat ik had, stel je voor dat we weer vallen, wil dit niet weer mee maken......
Elke keer als hij iets verstapte zat ik stijf van angst, het heeft zeker een jaar geduurd voordat dat gevoel weg was.
Stap er op, neem iemand mee die vertrouwt en doe het rustig aan de eerste paar keren. Dan komt je vertrouwen weer terug!

Phoebesp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 23:49

Ik hoop dat het inmiddels weer wat beter gaat met je rug.

Weet ook niet of je nog angst hebt, maar toch. Ik ben jaren geleden ook behoorlijk van een hengst afgevallen. Daarna erg bang geworden en een tijd niet gereden. uiteindelijk het rijden weer opgepakt en inmiddels rijd ik op een eigen paard. Echt een super paard. In het begin kon hij wel wat trucjes met me uithalen waardoor k alles nog behoorlijk spannend vond. Inmiddels zeg iedereen dat ik zoveel meer vertrouwen heb sinds ik m rijd.

Ik hoop dat je inmiddels weer meer vertrouwen hebt. Zo niet is het gewoon fijn om elke keer iemand meeneemt die je helpt. Ik weet zeker dat je er sterker uitkomt!