voeten in de beugels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sneeuwmaan

Re: voeten in de beugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 14:28

Heb even naar die dingen gekeken, waren ze net uitverkocht. Volgende maand komt pas een nieuwe bestelling.

iedereen bedankt voor de hulp, ik zal melden of het werkt Knipoog

Liefs Sneeuwmaan

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 19:19

De blokjes zijn geen wondermiddel. Beugels die je verliest heeft vaak een andere oorzaak. Meestal het niet correct gebruiken van andere lichaamsdelen. Goed zitten is relatief eenvoudig, met de juiste uitleg, maar ook met de juiste middelen om te oefenen. Ik beschik over de Equisimulator, een bewegingssimulator waarop ik je kan laten stappen, draven en voor de geoefenden onder ons ook galopperen. De machine is dusdanig dat ik overal bij kan, ik kan je dus direct corrigeren, daarnaast ben ik opgeleid door Heather Moffett die haar levenswerk aan houding en zit heeft gekoppeld. Met de machine help ik niet alleen gewone gezonde mensen goed zitten, maar ook mensen met rugklachten, fysiek ongemak en kinderen met bijvoorbeeld spierziekten.

Sneeuwmaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 21:51

Klinkt als een robotpaard, moet ik het me zo voorstellen? Lijkt me echt ideaal om op te oefenen. Nog nooit van gehoort. In een prive lesje voor mij reed een vrouw met een spierziekte, was heel sneu want ze kwam eerst niet eens op haar paardje.

Ik realiseer me heel goed dat die blokjes geen wondermiddel zijn. Oefening baart kunst zeggen ze altijd en ik geloof er heilig in. Vind het alleen leuk om in de tijd dat ik niet kan oefenen naar oplossingen opzoek te gaan Lachen Bij te leren enzo.

Waar kun je zo'n simulator vinden? Kosten die er aan zitten enzo?

Liefs Sneeuwmaan

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 21:56

Sneeuwmaan schreef:
Klinkt als een robotpaard, moet ik het me zo voorstellen? Lijkt me echt ideaal om op te oefenen. Nog nooit van gehoort. In een prive lesje voor mij reed een vrouw met een spierziekte, was heel sneu want ze kwam eerst niet eens op haar paardje.

Ik realiseer me heel goed dat die blokjes geen wondermiddel zijn. Oefening baart kunst zeggen ze altijd en ik geloof er heilig in. Vind het alleen leuk om in de tijd dat ik niet kan oefenen naar oplossingen opzoek te gaan Lachen Bij te leren enzo.

Waar kun je zo'n simulator vinden? Kosten die er aan zitten enzo?

Liefs Sneeuwmaan

Nou ze komen uit Engeland en kosten een duizend of 4500,00... Clown

Maar de lessen die ik ermee geef staan op mijn site.

Het is niet echt een robotpaard dan wel dat je hem zelf in beweging moet zetten als ruiter.

Anonieempiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:52

ik heb dat probleem alleen bij doorzitten en galloperen
maar ik rijd op me verzorgpaardje die moet het galoperen ook nog door krijgen.

ik oefen nu heel veel en t gaat al beter Knipoog
je kan ook tips vragen aan je instructrice dat wil ook nog wel is helpen

ik blijf dit ff volgen Tong uitsteken

Sneeuwmaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 12:27

Als ik zo'n middag zou willen volgen, waar zou dat dan zijn? Hoeveel zou het kosten? Ik heb geen auto maar moet met het openbaar vervoer.

Het enige wat ze daar zeggen is dat ik mijn hakken moet uitdrukken. We hebben in de les zelf niet echt zit lessen, de meeste mensen willen alleen maar springen. Maar natuurlijk baart oeffening kunst!

Wou ik een priveles aanvragen zaten ze al vol Verdrietig Wel kan ik misschien twee uur achterelkaar les krijgen voor een keer Vork Met de "grote" ruiters meerijden.

Liefs Sneeuwmaan

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 13:07

Volgens mij heb je het paardenvirus goed te pakken!

Ik zou me niet zo druk maken om de beugels. Ik denk dat het in eerste instantie belangrijk is dat je "het gas, het stuur en de rempedaal" gevonden hebt.

Oefening baart kunst en als jij dadelijk vloeiend met de bewegingen van het paard mee kunt gaan en een onafhankelijke zit hebt, wordt het vanzelf makkelijker.

Geef het de tijd.

Veel succes en plezier!

Sneeuwmaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 14:15

Beter zo'n virus dan een griep virus Tong uitsteken Mijn probleem is eigenlijk een beetje dat de groep waar ik in rij al meer als drie jaar ervaring heeft en ik drie lessen. Ik zit hun dus soms in de weg omdat ik mijn beugel weer eens kwijt ben Duivel

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 14:19

Is er echt geen mogelijkheid om nog een priveles te krijgen? Ik denk dat dit voor jouw zelfvertrouwen ook beter is aangezien je laatste zin is:

"Ik zit hun dus soms in de weg omdat ik mijn beugel weer eens kwijt ben"

Haha ja ik heb ook liever dit virus!

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 15:53

Oefenen, paardrijden leer je door de jaren heen, steeds weer leer je wat bij.
Zijn je beugel te lang of te kort? Tja, in het begin is je evenwicht of balans heel erg moeilijk, maar lekker blijven oefenen en tips vragen.

Sneeuwmaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 16:03

Ik ga nog zeker even achter zo'n les aan, moet alleen netjes op mijn beurt wachten. Die laatste zin was half leedvermaak Tong uitsteken Ik vind het vervelend voor hun, maar de instructriese heeft me zelf in die groep geplaatst. Moeten ze ook bij haar lopen zeuren Lachen Ik doe mijn best wel.

Volgens mij ben je nooit uitgeleerd bij het paardrijden. Ik heb soms ook wel het idee gehad dat mijn beugels misschien te lang waren. Ik heb korte benen, dus misschien voelt het ook gewoon snel zo. Tips vragen en opzoeken op het internet Vork

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 16:14

Ach, ik rij al 15 jaar en nog steeds wordt er gezuerd over mijn zit en houding Clown
Maar daar heb je les voor.

En probeer goed te letten op de druk op de bal van je voet.
(Het stuk achter je tenen)
Probeer daar de druk op te houden, zonder extreem je hakken uit te drukken of op te trekken.

Succes ermee!! En zoals je leest, heb je nog een aantal jaartjes te gaan Haha!