amondi schreef:Meiden, kom op nou!!! "moet hem weer op conditie krijgen".....
Dt zijn geen paarden meer die in loop of sport conditie moeten komen! Deze paarden moeten vetroetelt worden en je moet er naast willen lopen!
Gewoon lekker voer instoppen dus, niet longeren, zo'n cirkel lijkt me veel te belastend! Als ze nog willen, stap ritje in het bos oid maken. Maar gan n niet praten over het weer op conditie brengen van ze oude besjes!
Je gaat een mens van boven de 80 toch ook niet meer op conditie training doen? Dat kan niet meer, die tijd is gewoon voorbij!
Hier ben ik het echt niet mee eens...

Juist een oud paard moet je in conditie houden... niet zomaar afschrijven omdat hij boven de 25 is.
Ze hebben het er ook niet over dat ze de endurance ermee in willen of op Z niveau willen gaan starten.
Ze willen haar terug krijgen naar basis conditie, en dat is imo enkel goed voor een oud paard... rust roest!

Bij die van mij ben ik op 24 jaige leeftijd ook begonnen met geen conditie... inmiddels kan ze veel paarden die 20 jaar jonger zijn hebben qua elastisiteit en uithoudingsvermogen.
Maar in dit geval wil het paard ook graag werken. Warina takelde echt af toen ze enkel in het weiland stond en enkele dagen per week werd gereden op basis niveau