Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
RianneH schreef:Ieder paard kan op de zit worden terug gereden, dit moet je alleen leren. Ik ken het, heeft me jaren gekost. Maar je doet echt iets verkeerd als het zo is, maar dat snap je gelukkig zelf ook al..
RianneH schreef:Hmm.. tja ben het er niet helemaal mee eens. Maar wens je wel heel veel succes, zal nog wel een lange weg worden, maar je hebt begeleiding
103362 schreef:RianneH schreef:Ieder paard kan op de zit worden terug gereden, dit moet je alleen leren. Ik ken het, heeft me jaren gekost. Maar je doet echt iets verkeerd als het zo is, maar dat snap je gelukkig zelf ook al..
Ja, mijn instructrise zegt ook dat dat haast niet kan omdat ze zo schieterig is.
zelfs met haar erop vliegt ze overal heen. zij rijd zz-licht. ze geeft niet op ze blijft doorgaan net zolang tot jij op gheeft maar dat doe je niet zomaar dus wij belonen ook al doet ze 2 stappen normaal heeeeeeeeeel uitbundig want naar je stem luisterd ze nog wel aardig dus echt supersupersuper veel praten
Ziezo_X schreef:Het zegt echt niks of een instructrise zzlicht rijdt, want ik zie zoveel instructrise die hoog rijden en dus denken dat ze het weten en kunnen.... laatst nog een instructrise gezien die ook ergens int z rondreed die een jong paard niet eens normaal voorwaarst kon rijden omdat ze alleen maar aant sjorren en trekken was... zonde, dat zulke mensen een paard zo mogen verpesten.
Ziezo_X schreef:Misschien moet je eens een week lang alleen maar voorwaarts draven, als ze ook maar iets doet wat lijkt op protesteren meteen harder voorwaarst rijden. je moet ze gewoon niet de kans geven om te donderen. Dat protest lijkt er trouwens op dat je veel te veel aan de teugels hebt getrokken.... misschien zou je dat moeten laten...
RZDLover schreef:Ziezo_X schreef:Het zegt echt niks of een instructrise zzlicht rijdt, want ik zie zoveel instructrise die hoog rijden en dus denken dat ze het weten en kunnen.... laatst nog een instructrise gezien die ook ergens int z rondreed die een jong paard niet eens normaal voorwaarst kon rijden omdat ze alleen maar aant sjorren en trekken was... zonde, dat zulke mensen een paard zo mogen verpesten.
Klopt, je kan nog zo hoog rijden, dat zegt niet dat je ook les kan geven.
Ik hoop dat je snel de oplossing vind
crossmonster schreef:wanneer is het precies begonnen?
ik zou een andere fysio en de dierenarts er eens naar laten kijken, klinkt mij in de oren als pijn, rugprobleem oid..
dat je instructrice zz rijd wil niet zeggen dat ze een verreden paard kan corrigeren..
er zijn genoeg mensen die niet eens in de sport rijden, maar wel heel goed verreden paarden terug in het gareel kunnen krijgen.
ik zou er eens over nadenken het paard eens een week of 2 naar zo iemand toe te brengen,
iemand die er met een blanco geweten naar toe gaat,iemand die weet wat ongeveer de problemen zijn, maar er opstapt alsof hij of zij er niks van weet.
jouw instructrice weet wat hij doet, en gaat er bevooroordeeld op, dus wss met een bepaalde spanning.
ik zou ervoor kiezen het paard eerst door de medische molen te halen, en als alles oke is ( evt zelfs foto's van de rug, denk aan kissing spines etc ) haar naar een goede correctie-ruiter of amazone te brengen,
dus nee niet iemand die bekend staat omdat ie zo hoog in de wedstrijden rijd, nee iemand die ongeacht welk niveau, bekend staat om het goed corrigeren van zulke paarden
want als er medisch niks aan de hand is, is het een verreden paard, een verkeerd gereden paard.
en laat dan die ene uitzondering zijn een paard met een rotkarakter...maar dat kan ik uit jouw verhaal niet halen..
wat heeft het paard eik voorheen gelopen?
of heb jij hem of haar opgeleid?
montyjansen schreef:probeer hem eens te longeren met dubbele lijnen, kan je ook ophoudingen maken en zelfde dingen vragen als je er op zit, gaat hij dan niet uit zen bol dan, is het meer een combinatie van ruiter, drijven en teugel gebruik.
RZDLover schreef:Zo denkt jouw paard niet, waarsschijnlijk heeft ze pijn of last als jij teugeldruk pakt, paarden vluchten voor pijn of last.
Kunnen ze niet vluchten, dan gaan ze andere manieren proberen om het jou te vertellen.
wwr schreef:als je paard omhoog komt tik tussen de oren geven, niet te hard natuurlijk.
of met een ongekookt ei, dan denk je paard dat ie z'n hoofd stoot.
hopelijk werkt het, ik weet nl hoe irritant het is.
103362 schreef:RZDLover schreef:Zo denkt jouw paard niet, waarsschijnlijk heeft ze pijn of last als jij teugeldruk pakt, paarden vluchten voor pijn of last.
Kunnen ze niet vluchten, dan gaan ze andere manieren proberen om het jou te vertellen.
het ging al beter vandaag ze heeft geen pijn dat weten we zeker!
onley schreef:ik zou eens een stap terug nemen en weer lekker gaan longeren je paard geeft duidelijk aan dat ze het er niet mee eens is

103362 schreef:ik heb eigenlijk al best lang problemen met der. daarom heb ik de fisho en tandarts en alles erbij gehaalt bij de tanden hebben ze wel dingen gedaan dus daar heeft ze warschijnlijk wel last van gahad ik rijd al 4 maanden minstens geen wedstrijden omdat dat gewoon niet gaat. ze heeft net anderhalve week op rust gestaan njaah gewoon geen bit! dus houd in aan het halster longeren en beetje werken ze gaat gewoon de wei in en aan haar eten is ook niks veranderd ze verzet zich zo super erg tegen die teugels. zodra je der los gooit gaat ze wel naar benenden. en dan steigeren heb zoon idee dat ze denkt als ik steiger dan moet ze me wel los laten. en ja anders klapt ie achterover. oefeningen kan ik niet eens meer rijden als ik stap gaat se raar lopen doen. als ik draaf gaat ze Rennen en galoperen begin ik niet eens aan.