rijden op een Shetlander?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ThinkAgain

Re: rijden op een Shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 17:31

@ nOekiiej: vind jij 70 kilo niet erg veel Clown

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 17:42

peacehorses schreef:
@ morris: van jou wil ik helemaal niets horen, 'volgens mij moet je hem maar gewoon in het land laten staan'. Lekker gezond voor die pony, ja! Ik weet dat ik te zwaar ben en ik wacht niet op een antwoord dat ik niet krijg, maar misschien is het moeilijk te begrijpen, ik wil het beste voor die pony én voor Emma, voor er ongelukken gebeuren omdat hij zo slecht/niet is ingereden

Nou op een wielnad staan is gezonder dan dat een veel te zwaar iemand eropzit

En als je 20 kilo wil afvallen ben je wel een tijdje bezig.
Ga gewoon iets anders met die pony doen, je bent gewoon te groot/zwaat en je zal je erbij moeten neerleggen.

nOekiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 19:22

peacehorses schreef:
@ nOekiiej: vind jij 70 kilo niet erg veel Clown

oke het is wel te zwaar maar om ineenkeer 20 kilo af te vallen...heel moeilijk hoor Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 19:24

In principe kan op een Shetlander net zo goed gereden worden als op (grotere) paarden.
Maar je moet zorgen dat je niet met je benen in de weg zit.
Verder kan je altijd een keertje op zijn rug zitten, hij kan namelijk genoeg dragen.
Verder kan je misschien, als je niet anders beweging goed kan geven, gaan mennen?, aangezien het inderdaad over het algemeen bekend is dat Shetlanders meer kunnen trekken dan dragen, bovendien is het leuk om te doen!

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 19:36

Weet je wat het beste kunt gaan doen met die shetlander en dat is zonder gekheid en niet om gemene opmerkingen te plaatsen: je moet heel veel gaan wandelen met hem, elke dag minstens een uur als je tijd hebt want ik weet niet hoe groot jij zelf bent Peacehorse maar 70 kilo voor een 13 jarige is te veel, daar krijg jij zelf ook last van. Dus als je nu elke dag gaat wandelen en misschien zelfs na een tijdje gaat hardlopen met het beestje dan val jij af en de pony! Lopen is goed voor de band met de shetlander en het is ook nog eens heel goed voor jezelf. Maar ga er voorlopig maar niet op zitten, daar wordt het paardje niet beter van en ik denk ook niet dat je leuke reacties krijgt van omstanders die jou op dat paardje zien zitten. Succes met het afvallen het gaat je vast lukken!

patatzak_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 23:13

maras schreef:
Weet je wat het beste kunt gaan doen met die shetlander en dat is zonder gekheid en niet om gemene opmerkingen te plaatsen: je moet heel veel gaan wandelen met hem, elke dag minstens een uur als je tijd hebt want ik weet niet hoe groot jij zelf bent Peacehorse maar 70 kilo voor een 13 jarige is te veel, daar krijg jij zelf ook last van. Dus als je nu elke dag gaat wandelen en misschien zelfs na een tijdje gaat hardlopen met het beestje dan val jij af en de pony! Lopen is goed voor de band met de shetlander en het is ook nog eens heel goed voor jezelf. Maar ga er voorlopig maar niet op zitten, daar wordt het paardje niet beter van en ik denk ook niet dat je leuke reacties krijgt van omstanders die jou op dat paardje zien zitten. Succes met het afvallen het gaat je vast lukken!

Helemaal mee eens Ja

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 23:15

Hier is een centraal topic over (zie het shetlandforum), dus ik tem even...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 08:44

Op het shetlanderforum is hier inderdaad een centraal topic voor.