pony loopt bij zoon kreupel bij andere niet???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vonnie84

Re: pony loopt bij zoon kreupel bij andere niet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 19:15

negrita_hvj schreef:
ik denk dat het gewoon is heb geen zin om met hem te rijden ik ben kreupel

Maare, als jullie dat echt zo denken, zouden jullie dan niet bij jezelf achter je oren krassen. Want dan bied je werkelijk wel heel saai werk aan als je paard zo gaat denken. Mijn paarden hebben vrijwel altijd zin om voor me te werken (oke, een baaldag heeft iedereen). En ze doen ook altijd hun best. Als ze opeens van die fratsen uit gaan halen, en als ik dan ook zo zou denken als jullie, dan ga ik me diep schamen. Want dan doe ik toch iets heel erg fout.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 06:54

Ik zou wat leuker werk aanbieden.

nickyforever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 09:27

volgens mij heeft hij afwisseling want mijn zoontje springt ook met hem en hij gaat regelmatig mee ergens naar toe.
En de lessen zijn ook bijna nooit het zelfde.
In het bos wordt hij ook gereden.
en we longeren hem ook 1 keer per week.
Iemand nog ideeen om met hem te doen met mijn zoontje?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 10:18

Vonnie84 schreef:
negrita_hvj schreef:
ik denk dat het gewoon is heb geen zin om met hem te rijden ik ben kreupel

Maare, als jullie dat echt zo denken, zouden jullie dan niet bij jezelf achter je oren krassen. Want dan bied je werkelijk wel heel saai werk aan als je paard zo gaat denken. Mijn paarden hebben vrijwel altijd zin om voor me te werken (oke, een baaldag heeft iedereen). En ze doen ook altijd hun best. Als ze opeens van die fratsen uit gaan halen, en als ik dan ook zo zou denken als jullie, dan ga ik me diep schamen. Want dan doe ik toch iets heel erg fout.

In het geval van TS denk ik niet dat het met zin te maken heeft.
Ik denk dat hier gewoon een puur rijtechnisch probleem is.
Allee kan ik vanuit een PC niet zien wat dat probleem is!

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 13:41

daantjuhhh schreef:

Dat weet ik wel zeker Knipoog Zie mijn reactie op pagina 1

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 14:20

Vonnie84 schreef:
daantjuhhh schreef:

Dat weet ik wel zeker Knipoog Zie mijn reactie op pagina 1

Ja dat weet ik ook zeker, omdat een pony niet bij de een faked en bij de ander wel..
ik had het puur over het faken omdat hier iemand zei dat een paard niet kan faken.
Dat kan een heel enkel slim paard dus wel maar niet op die manier.

maar ja, vanachter het verhaal van TS kan ik niet zeggen op welke manier het opgelost moet worden want ik zie het niet.
dus toch opzoek naar een goede instructise.

kobus84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 14:30

Hoi allemaal,

Als ik dit zo hoor, met langere teugel rijden enzovoorts, denk ik dat deze pony heel erg op de voorhand loopt. hierdoor niet goed loopt en onregelmatig wordt (struikelt hij ook veel?). Want als hij echt iets zou hebben zou hij denk ik niet bij de een wel goed lopen en bij de ander niet. Ik zou een goede instructrice ernaar laten kijken (zoals ik al meer heb gelezen).

groetjes!

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 14:34

Ik heb een zelfde soort verhaal megemaakt, maar daar lag de oorzaak wel ergens anders.. Denk ook niet dat een paard denkt in geen of wel zin.

Maar één van de paarden die ik nu rij, reed mijn zus eerst. Bij haar was ze altijd onregelmatig. (Niet kreupel, maar ook zeker niet zuiver) Wij hebben de benen op de foto laten zetten en er was niks mis mee dus een medische oorzaak was er niet.

Toen mijn zus op vakantie was, ging ik het paard rijden en plots was ze niet meer onregelmatig... Wat bleek? Mijn zus zat scheef... Niet eens verschil in de beugels, maar wel verschil in druk op de beugel... ZIj heeft een slechte knie en ontlast deze dus onbewust. Blijkbaar was dit paard daar erg gevoelig voor... Misschien heeft jou zoon ook last van een been of iets dergelijks of heeft hij zijn beugels niet gelijk? Hierdoor kan de pony ernstig uit balans raken en daardoor 'kreupelen'.

nickyforever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 15:18

we hebben vanmorgen de pony en zoon na laten kijken door een andere instructreur en hij is tot de conclusie gekomen dat mijn zoon de pony meer voorwaarts moet laten werken en wat minder teugel vrijheid moet gaan geven.
Hij gaat nu voorlopig even bij hem lessen niet meer bij de andere instructrice want hij liep vanmorgen na wat hulp van de instructeur al weer een stuk beter.Hij legt het volgens mijn zoontje ook een stuk beter uit. en daardoor begrijpt hij ook beter wat er fout ging.
Wat de afwisseling betreft zat de pony goed dus daar lag het niet aan is er gezegt.
Het is voor ons een hele opluchting dat de pony heeft laten zien dat hij wel degelijk goed kan lopen onder mijn zoontje al moeten ze natuurlijk nog wel heel erg veel samen leren maar ze zijn allebei nog jong.
Bedankt voor alle info we hebben er een hoop aan gehad.