Wie heeft dit ook en weet hoe die het moet oplossen ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rijden met :

geen sporen en geen zweep
30 (41%)
rijden met sporen
12 (16%)
rijden met zweep
19 (26%)
rijden met sporen en zweep
9 (12%)
of rijden met allerlei hulp middelen
2 (2%)

Totaal aantal stemmen: 72

liindatJee_

Re: Wie heeft dit ook en weet hoe die het moet oplossen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 08:07

maar dit gaat aleen in draf fout als ik zonder spoor rijd want anders reageerd hij goed op me been en hoef ik niet aftesteken .

sandra1986Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 12:50

ik had dit ook. het paard is niet aan het been. mijn paard weet nu dat als ik me been aanleg dat ze niet harder mag/hoeft.
je paard attent maken op het been.
sporen zou ik aflaten dus. die hebben geen nut als je paard niet aan het been is. aan het been is namelijk de basis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 13:10

liindatJee_ schreef:
maar dit gaat aleen in draf fout als ik zonder spoor rijd want anders reageerd hij goed op me been en hoef ik niet aftesteken .

Je moet je been helemaal niet afsteken. Gewoon eraan laten hangen.

Als je je benen afsteekt, heb je gespannen heupen, en dan krijg je dat wegvliegen.

En als het paard normaal gesproken je been niet voelt, en je geeft opeens been, krijg je helemaal een hyper reactie Lachen

Gewoon je benen eraan houden (ontspannen, als een dweil) en terugrijden op de zit. Niet in de mond gaan klooien, een overgang terug doe je nooit met je handen, daar zijn je billen voor Lachen
Werkt beter.

pepelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 08:05

Ik heb vroeger ook zo"n loperig paard gehad en verschillende instructeurs versleten totdat ik uiteindelijk iemand vondt die er wel juist mee om kon gaan, dat ging als volgt.

Paard loopt inderdaad hard op de voorhand onder het werk uit, als gevolg heb je het gevoel dat je je benen niet aan kan leggen, dus wat doe je, je steekt ze af en op je handen rem je het paard af.
dit moet dus helemaal andersom worden!

Vooruit oplossen:
Je draaft aan, paard gaat hard, toch been geven en niet afremmen met de hand, heel langzaam lichtrijden, je blijft been geven en gaat vierkante voltes rijden.
In elke hoek schouders rechtvoor plaatsen en rechtuit, daar wordt het paard rechter van en als hij recht is kan hij makkelijker de achterhand gebruiken en wordt hij rustiger en kan jij er met je benen makkelijker aankomen.
Het hoofd met je echt even vergeten, anders ga je hem terugrijden, alleen de schouders!
En zorg dat hij van de hand af blijft lopen.

Pas als je hem zo van de hand af en aan je been hebt kun je overgangen doen, eerder heeft dat geen zin, omdat je de overgang dan toch alleen maar op de hand terug trekt en te weinig met je been, waardoor hij dus niet gaat dragen, maar alleen maar heter wordt, omdat je dan ook teveel aan z'n mond zit.
Overgangen moeten nl. met dragende kracht vanuit de achterhand en niet met de hand.

anytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 08:29

Je benen eraan houden, veeeeeel wendingen rijden en veel halthouden tijdens de training. Dus draf - stap - halt - stap - draf en dat regelmatig herhalen.

liindatJee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 16:59

ik zal jullie tips gaan gebruiken helaas kan ik nu een maandje niet rijden Altans niet veel inverband mijn heupen

jammerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 09:47

gewoon aan het werk houden en heel veel figuren draaien. heel veel succes, ik weet zeker als hij je been geaccepteerd heeft dat het een heel fijn paard is.

liindatJee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 11:14

ja want hij doet alles wel maar aleen beetje snel Tong uitsteken