Wat is de beste manier om de achterhand actief te houden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Winniiee

Re: Wat is de beste manier om de achterhand actief te houden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-07 18:29

Dankjewel iedereen ik heb het vandaag geprobeert en het was niet beters maar ze kwam wel losser in de galop. Ik denk dus dat het is dat het de eerste keer niet lukt maar daarna wel:D wand ze is lang niet gereden!

Carin79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 18:37

Probeer haar een tijdje goed dressuurmatig te rijden, dressuur is immers de basis van alle disciplines. Je pony goed naar voren rijden, en zoals al gezegd is, veel overgangen maken en tempowisselingen rijden. Misschien dat het daarna in het parcours beter gaat.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 18:49

Wat hier al gezegd is: tempowisselingen en overgangen. Balkjes draven, schoudervoor, schouderbinnenwaarts etc zijn ook goed. Wat bij die van mij ook steeds erg goed helpt is voltes openen en sluiten. Meer van achter naar voor rijden. Neen, die dingen kan je niet in een parcours doen. Maar tijdens het losrijden wel! Als je paard dan tijdens het losrijden de achterhand er goed onderheeft dan lukt het in het parcours ook wel Lachen.

En je hebt inderdaad wel erg weinig geduld Clown . Reacties komen wel hoor, het is niet de bedoeling dat je je topic telkens weer omhoog gaat schoppen. Je hoeft je berichten hier ook niet telkens in het vet te plaatsen, stel je voor dat iedereen dat zou doen, best wel lastig toch Knipoog .

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-07 18:53

fiekhe schreef:
Wat hier al gezegd is: tempowisselingen en overgangen. Balkjes draven, schoudervoor, schouderbinnenwaarts etc zijn ook goed. Wat bij die van mij ook steeds erg goed helpt is voltes openen en sluiten. Meer van achter naar voor rijden. Neen, die dingen kan je niet in een parcours doen. Maar tijdens het losrijden wel! Als je paard dan tijdens het losrijden de achterhand er goed onderheeft dan lukt het in het parcours ook wel Lachen.

En je hebt inderdaad wel erg weinig geduld Clown . Reacties komen wel hoor, het is niet de bedoeling dat je je topic telkens weer omhoog gaat schoppen. Je hoeft je berichten hier ook niet telkens in het vet te plaatsen, stel je voor dat iedereen dat zou doen, best wel lastig toch Knipoog .

Op dat weinig geduld heb ik al een paar keer antwoord op gegeven dus dat oeft niet telkens aangeduid te worden. En ik mag me letters toch wel vet maken als ik dat fijner vind om te lezen? Ze staan er trouwens niets voor niets. Cool

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:47

balkjes in een halve volte leggen, en er dan langzaam naar toe werken dat je gaat doorzitten, vooruit rijden en tegenhouden over de balkjes heen, terwijl je wat inhoudt been erbij, en van achter er constant bij tikken...zodat hij nog meer gaat zitten, en de achterhand optilt....en uiteraard de manieren die verder genoemt zijn Lachen