Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Sigrid_ schreef:Je kan je beugels toch gewoon kruisen voor het zadel? Of ze er gewoon ff helemaal afhalen. Wedden dat jij door blijft zitten! Misschien niet meteen, maar na twee rondjes denk ik dat het wel komt.
Overigens wel een herkenbaar probleem hoor, ik had het ook toen ik van pony's naar paarden overstapte.
Citaat:zonder beugels gaat mijn paard dus aan de haal haha![]()
hij is vanaf het moment dat hij beleerd is zeer gevoelig met veranderingen.
hij is zeer koel en ontzettend lief hoor maar als ik bijv naar iemand plotseling zwaai ( en hij heeft dit dus nog nooit mee gemaakt gaat hij aan de kletter)
zo ben ik er dus ook meerdere malen van af gevallen omdat ik nu op een dresuurzadel rijd en dus me beugels langer zitten.
als hij een plotselinge beweging maakte door dat hij van iets schrok dan *plop * allebei mijn beugels uit en daar ging ik haha .![]()
het vertrouwen moet er meer zijn wil ik dat voor hem doen.
__Shannon schreef:Misschien de wedstrijden toch nog maar even laten zitten, en nog even flink oefenen op het doorzitten?
Paarden gooien inderdaad heel anders op dan pony's, ik probeer altijd even mn ogen dicht te doen als het niet lukt,
en dan concentreer ik me écht even op me zit en dan gaat het altijd wel.
Je moet even dat ritme zien te vinden!
Goofy44 schreef:Citaat:zonder beugels gaat mijn paard dus aan de haal haha![]()
hij is vanaf het moment dat hij beleerd is zeer gevoelig met veranderingen.
hij is zeer koel en ontzettend lief hoor maar als ik bijv naar iemand plotseling zwaai ( en hij heeft dit dus nog nooit mee gemaakt gaat hij aan de kletter)
zo ben ik er dus ook meerdere malen van af gevallen omdat ik nu op een dresuurzadel rijd en dus me beugels langer zitten.
als hij een plotselinge beweging maakte door dat hij van iets schrok dan *plop * allebei mijn beugels uit en daar ging ik haha .![]()
het vertrouwen moet er meer zijn wil ik dat voor hem doen.
Als je als ruiter goed kan zitten, ben je niet afhankelijk van de beugels.
Wat doe je als je een beugel kwijtraakt en niet blindelings en snel kan vinden ?
Longeer het paard met loshangende beugels, met beide beugels over de schoft en een beugel over de schoft en de ander loshangend (en omgekeerd). Paard is hieraan gewend na een paar rondjes. Als het jou overkomt, dan schrikt het paard niet.
Je hoeft alleen maar goed te zitten en je beugels kunnen terugvinden.....
Judith_M schreef:Oke, het is dus zo goed als opgelost, maar nog een laatste tip
Misschien kun je je beugels langer doen, dan heb je nog wel steun maar veel minder en kun je beter blijven zitten misschien. En als je paard aan de haal gaat heb je ze toch nog