Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) gehoord dat hun als hun beginnen met springen het jongen paard achter een ervaren paard aan laten springen (met zn 2e achter elkaar dus).
lovelucky schreef:Dat van 2 paarden achter elkaar klinkt wel als een idee, behalve dat het ene paard dat ik daarvoor zou kunnen gebruiken zijn moeder is, een draver die wel goed kan springen, maar niet fatsoenlijk gallopeerd. En een arabier die L2 heeft gesprongen, maar die met springen zo onwijs sterk wordt dat hij zowat niet te houden is (ik houd hem wel, maar het meisje dat er nu op rijdt niet ;-P)
Heb vorige week 4 keer tussen het rijden door over een rijtje (naast elkaar liggende) jerrycans gesprongen (ca. 30 cm) dat ging erg goed en hij heeft geen angst. Maar het was voorlopig wel eenmalig, gewoon om een keer te proberen wat hij zou doen en omdat de jerrycans toch nog in de bak lagen.

moow schreef:lovelucky schreef:Dat van 2 paarden achter elkaar klinkt wel als een idee, behalve dat het ene paard dat ik daarvoor zou kunnen gebruiken zijn moeder is, een draver die wel goed kan springen, maar niet fatsoenlijk gallopeerd. En een arabier die L2 heeft gesprongen, maar die met springen zo onwijs sterk wordt dat hij zowat niet te houden is (ik houd hem wel, maar het meisje dat er nu op rijdt niet ;-P)
Heb vorige week 4 keer tussen het rijden door over een rijtje (naast elkaar liggende) jerrycans gesprongen (ca. 30 cm) dat ging erg goed en hij heeft geen angst. Maar het was voorlopig wel eenmalig, gewoon om een keer te proberen wat hij zou doen en omdat de jerrycans toch nog in de bak lagen.
probeer het anders een x met de moeder,
want het is belangrijk dat het paard vertrouwen in een hindernis krijgt,
en ik kan begrijpen dat zon jong paard best eng is,
maar als een schaapje over de dam is volgt de rest
nog even een ps'je je kan alleen L2 dressuren, en springen alleen L (of M) ;)
evih schreef:Dit hangt af van de grootte van je paard en het niveau waarin hij is opgeleerd. Stel je bij mijn schema een paard voor van ongeveer 1m65 en minstens dressuur niveau B, als het kan zelfs L.
4 jaar => kleine hindernissen (max 80 cm)
5 jaar => tot parcour 1 m
6 jaar => tot zo hoog hij kan