Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Cassidy schreef:casperrr schreef:ik houd niet van buitenritten en NH en alles wat daar bij hoort is niks voor mij en zal ik niet aan beginnenDus doe iets wat je leuk lijkt! Ik zou zeggen doe eens gek
Waarom is NH niets voor jouw? Je hoeft niet extreem anders te gaan rijden, je moet alleen een stap terug doen en je verdiepen in je paard, er mee bezig zijn waarom een paard zo denkt als hij denkt, hem uitdagen om mee te denken, om na te denken. Als je daar niet toe bereid bent, kan ik je ook niet helpen. Ik kan alleen zeggen dat je je paard daarmee gigantisch tekort doet.

ik heb het ook even gehad toen ik net les kreeg van mijn huidige instructrice, in het begin ging het kei goed, maar dat veranderde op een gegeven moment zo erg dat ik tijdens die lessen alleen maar aan het vechten was, en het gevoel kreeg dat ik niks goed kon doen en dat mn paardje vast beter bij iemand anders kon zijn dan bij mij, heb toen ook heel wat tranen gelaten, en voelde me ook k*t voordat ik er op moest en kwam er ook net zo weer vanaf. Ook hadden wij zo'n giga betweter op stal staan die overal commentaar op had, dus ook op mij. Eerst kon ik me daar wel overheen zetten, toen het rijden nog goed ging, maar toen het zo kl,te ging, trok ik t me ook aan. Maar geloof me, t komt allemaal goed. Heb schijt aan wat anderen zeggen, niet naar luisteren, heb je er misschien al eens bij stil gestaan wat voor mensen het tegen je zeggen? kunnen ze bijvoorbeeld niet ook jaloers zijn op wat je hebt? In mijn geval was dat namelijk zo, ze was jaloers op het feit dat ik nu dat paardje voor mezelf had, terwijl zij dat ook wilde en eigenlijk ook dat paard, nu dus de mijne, had willen hebben. En jaloers op me omdat ik slanker ben dan zij... jaja werkelijk...

casperrr schreef:Dat ik niet aan nh doe hoeft nog niet te betekenen dat ik slecht ben voor mijn paard of dat ik hem niet begrijp. Hij is keurig verzorgd, staat hele dagen op wei en heeft het prima naar zijn zin.

rashida schreef:Hebben julie het filmpje al gezien van cassidy!! Echt super gaaf als je dat kan met je paard zeg. woow. Lijkt me ook leuk om te gaan leren, alleen ben ik bang dat ik dat niet kan.

Citaat:Als je tevreden bent met wat je krijgt, je paard behandelt zoals je het tot nog toe hebt behandelt, zul je altijd krijgen wat je tot nu toe hebt gehad. Maar er is meer....
En daar kan de NH mij niet bij helpen en ik kan me er eigen ook niet in vinden.

goeroe schreef:@Cassidy: Als ik jouw reacties lees krijg ik bijna het gevoel dat je vindt dat mensen die niet aan NH doen maar slechte (paarden)mensen zijn. Ik weet dat het er niet letterlijk zo staat en misschien is het ook niet zo bedoelt (en deze opmerking is dan ook niet als een aanval bedoelt) maar als ik het zo ervaar hebben misschien meer mensen dat idee. Het komt nogal opdringerig op mij over.

Maar we raken wel flink off-topic zo. Ik ga maar naar bed, voordat het helemaal uit de klauwen loopt. Slaap lekker voor straks!
, maar ik denk dat ik me wel kan verplaatsen in de TS, uit eigen ervaringen 
) en konden we lekker naar buiten samen. Lekker alles vergeten, geen gezeik van iedereen op stal, geen gevecht onder het rijden maar lekker sámen zijn. Genieten van elkaar in plaats van vechten!