Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Bienotje schreef:Probeer gewoon (zoals voor elke paard trainen van belang is) veel overgangen en tempowisselingen. Afgewisseld met stelling/ buigen en wat zijgangen.
Een martingaal of thiedeman werkt in zora het paard zijn hoofd hoog houdt. Klinkt als een oplossing, maar eigenlijk denk ik dat de extra druk op die momenten het paard alleen maar meer aanzet om in verzet te gaan.
Bienotje schreef:Paardrijden is meer dan een paard met zijn hoofd wat lager rondrijden. In ieder geval goed in de gaten houden of het niet toevallig de thiedemann is die de lagere hoofdhouding verzorgt, dat is niet de bedoeling namelijk
udine5 schreef:Bienotje schreef:Paardrijden is meer dan een paard met zijn hoofd wat lager rondrijden. In ieder geval goed in de gaten houden of het niet toevallig de thiedemann is die de lagere hoofdhouding verzorgt, dat is niet de bedoeling namelijk
Denk je dat ik niet weet dat paardrijden meer is dan alleen een beetje rondrijden met het hoofd wat lager????
En uiteraard verzorgt de thiedeman het wel op bepaalde momenten. Anders kan ik hem er net zo goed aflaten

aerdenhout1 schreef:Ik ben persoonlijk juist geen voorstander van een martingaal bij een paard dat een onderhals opzet. De slof, MITS GOED GEBRUIKT, kan in dit geval net even de link geven aan je paard dat het plezieriger is om met zijn neus laag te lopen. Natuurlijk zo veel mogelijk loslaten en eraf als je denkt dat het zonder kan.
En les is heel belangrijk