Goofy44 schreef:Ik zie maar weinig paarden waarbij de achterhand eronder zit, zoals het zou moeten. Een achterhand onder een paard alleen zegt heel weinig omdat het paard ver met de achterhand onder het eigen lijf kan komen, zonder dat het lijf zoals bedoeld gebruikt wordt. Daarnaast is eronder een 3D gebeuren, dus een 3-dimensionaal gebeuren. Het been moet niet alleen ver naar voren onder de massa, maar ook naar binnen onder de massa. De gewrichten in de achterhand moeten daarbij overeenkomstig op de goede manier gebruikt worden.
Wat het overtreden van de achterbenen over de indrukken van de voorbenen, dat is hetzelfde verhaal. Niet elk paard waarbij de achterbenen over de indrukken van de voorbenen komen, gaat goed. Je moet ook dit in samenhang met andere zaken bekijken.
Er worden "one-liners", simpele kreten uit hun verband getrokken en vervolgens als maatstaf gebruikt om te bepalen of je goed of slecht bezig bent.
Uit de foto's van je veel afleiden en veel leren. Het is een interessant topic.
Ga ik akkoord mee, je hebt paarden die het achterbeen eronder zetten maar daarom niet correct door hun lijf lopen. Eigelijk moet je alles als geheel zien.

Nou je bent de eerste die dat zegt... Het beestje waar jij het over hebt (denk ik) heeft wel een wat hoog kruis.