Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:paarden bedenken geen trucjes om onder het werk uit te komen
Dancie schreef:oohw ja dus als je paard niet luisterd geef je haar haar zin en stap je haar uit en stopt alsjeblieft daar krijg je stakende paarden van. Als jij je paard dus niet de baas bent en hij luisterd niet naar joumoet je vooral niet stoppen met waar je mee bezig bent dat is het domste wat je kan doen. Uitvlucht noemen ze het ook wel geen zin om te werken dus ja dan maar klieren als jij dan nog eens toegeeft aan het paard alsjeblieft.
Zo dénken paarden niet, alsjeblieft! Paarden denken niet in winnen en verliezen, ze bedenken geen trucjes om onder het werk uit te komen, en ze doen niet expres vervelende dingen om hun berijder dwars te zitten.sigrid1182 schreef:Citaat:paarden bedenken geen trucjes om onder het werk uit te komen
daar heb je helemaal gelijk in......
die trucjes worden hun aangeleerd door de ruiter zelf, meestal door onkundig rijden.
niet goed luisteren naar t paard....
TS, als je paard je uitprobeerd zou ik gewoon doorzetten....
jij kent je paard tenslotte het beste.....
als je je paard weg zet, bij elke keer dat hij dwars is, krijg je dus wat ik zeg in mijn 1e 2 zinnen....
Het is niet netjes van de ts om zo te reageren naar haar paard, maar de meesten kunnen wel wat hebben.
maybritt schreef:Je kunt het toch ook een beetje rustiger aanpakken? Waarom gelijk de pest in hebben als het na een paar uurtjes niet niet is gelukt. Geduld is een schone zaak. Ik hoop voor je dat er geen andere mensen in de buurt waren die de schade die jij hebt aangebracht hebben gezien.
Hopelijk heeft je paard er geen trauma aan over gehouden voor de rest van zijn leven.
Ik wens je veel wijsheid toe en je paard sterkte.
maybritt schreef:Je kunt het toch ook een beetje rustiger aanpakken? Waarom gelijk de pest in hebben als het na een paar uurtjes niet niet is gelukt. Geduld is een schone zaak. Ik hoop voor je dat er geen andere mensen in de buurt waren die de schade die jij hebt aangebracht hebben gezien.
Hopelijk heeft je paard er geen trauma aan over gehouden voor de rest van zijn leven.
Ik wens je veel wijsheid toe en je paard sterkte.
. Stoppen als het slecht gaat zou ik zelf niet doen. hij ken jou de baas willen zijn maar dat mag niet. Als mij iets niet lukt laat ik het er ook niet bij zitten ... Probeer er achter te komen waarom hij zo irritand was (domimantie? pijn? had ie een slechte dag? (...))

. TurdusMerula schreef:Ts, als jij het voor je eigen geweten kunt verantwoorden, dan is het goed.
Ik denk dat je even na moet gaan of het terecht was. (waarschijnlijk wel als ik je post zo lees) Zo niet, dan zou ik me toch wel diep schamen ja. Was het wel terecht, dan moet je het gewoon achter je laten.
Elinee schreef:ik zet hem niet terug op stal.
ik rijd door totdat ik het opgelost heb, dat vind ik de beste manier.
marieke2 schreef:Sorry...ik vind het dus niet de normaalste zaak van de wereld...dat het kan gebeuren ok maar zo makkelijk als erop gereageerd wordt...nee sorry.
De volgende keer meer rijtechnisch aanpakken en niet met je handen... dit wordt steeds meer een gevecht met je paard en hoe dan ook je gaat het eens verliezen.