Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
magda_90 schreef:Mijn verzorgpaard doet dit ook. Ze wordt eerst losgegooid en opgejaagd in de bak voordat ik erop mag rijden. Als het echt hard waaid oid mag ik van de eigenaar niet eens meer rijden.
in ieder geval bedankt voor de tips Citaat:en als ik nou buiten de bak aan het rijden ben zonder haar eerst goed doorgereden te hebben is ze ook heel druk,
zelfs in de zomer ... is er iets waardoor ze dan rustiger word of makkelijker op te vangen is...??
dan kan ik mssn met haar het bos in want ze is verder nergens bang voor
ga het allemaal proberen
. Probeer inderdaad anders eens ander voer, iets dat minder energie geeft.Hanmar schreef:Wat betreft het ervandoor gaan: rij vanaf het begin dat je de teugels op maat neemt op een volte. Gaat je paard te hard, sluit je de volte. Is het tempo goed, dat de volte weer openen. Dit herhalen en belonen als het tempo goed/rustig blijft.
ze racet gwn rechtdoor ze houd wel weer op maar het is wel lastig Citaat:Instructie zoeken, het dier buiten zetten en minder voer geven.
Dan komt ie vanzelf weer terug. 
GirlyMelis schreef:Dan zou ik gewoon eerst beginnen met stappen. In stap iedere keer terug nemen , is ze in stap braaf. Dan bijvoorbeeld rustig op een volte gaan draven gaat ze ervandoor weer stappen. Wees streng maar rechtvaardig en zoek inderdaad een instructeur. Die kan je waarschijnlijk beter helpen met dit probleem dan wij.
sharonalover schreef:GirlyMelis schreef:Dan zou ik gewoon eerst beginnen met stappen. In stap iedere keer terug nemen , is ze in stap braaf. Dan bijvoorbeeld rustig op een volte gaan draven gaat ze ervandoor weer stappen. Wees streng maar rechtvaardig en zoek inderdaad een instructeur. Die kan je waarschijnlijk beter helpen met dit probleem dan wij.
Dit zou ik niet doen, zoals ik het lees, is de pony fris, ga je alleen maar stappen, fokt de pony zich op, en ontploft hij, je kan de pony dan nog beter aan het werk zetten
Fox_xy schreef:Voor het rijden ook even 15 minuutjes longeren. Hoe laat je haar lopen? Gewoon rondjes? of gebruik je daarbij eventueel een hulpteugel zodat ze meer moet werken? Gebruik je dat niet dan zou je misschien een bijzetteugel kunnen gaan gebruiken bij het longeren.
het paard loopt dan alsnog "opgesloten" en zal zich niet uiten... en dan zal het rijden een "probleem" blijven
keej dankjewel allumaal