problemen met het opzadelen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rensjeenrick

Re: problemen met het opzadelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-07 23:25

mijn paard is een ruin en is zes jaar hengst geweest.
een heeft wel gedekt.
bij het poetsen is ie niet gevoelig en ik kan er op gaan zitten zonder hij een spier vertrekt.
het probleem is zo dra ik het zadel er op wil leggen gaat ie te keer (gelukkig al een week gelden) weer maar als het licht is het goed hij doet dit ook bij dekjes dekens enz (hij heeft wel lang een deken eng gevonden) het belonen werkt wel alleen wordt hij dan geen ongedult voor iets lekkers??

_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 23:45

Mijn pony was ook heel onrustig tijdens het opzadelen.
Steigeren elke keer, ze is toen ook gevallen.
Ik ben naar de dierenkliniek gegaan toen,
en wat bleek.. ze had last van haar rug.
Daar is ze voor behandeld,
en nu moet ik elke keer voor het opzadelen even longeren.
En tot nu toe gaat het hardstikke goed.
Ze heeft nog steeds niet gesteigerd. ( even afkloppen Knipoog )

Animalcare

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 04:24

Hoi,

Ik had je berrichtje gelezen en het klinkt misschien stom maar er kan iets scherps uit het zadel stekken en dat hij dat voelt zodra er druk op het zadel wordt uit geoefend, en wilt hij daarom misschien niet meer worden opgezadelt ik heb het namelijk een keer megemaakt met een vriendin van mij, dus toen we drukten op de binnenkant van het zadel kwam er een heel klein sprijkertje tevoorschijn, dus je weet maar nooit???????????????????????

Met hulp van de helper Ach gut Haha! Clown

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 06:55

het kan ook zijn, is je zadel opgevuld en is daarna het probleem begonnen, want dan is hij dat gevoel niet gewent en moet hij daar weer aan wennen, misschien licht het nu anders of zelfs minder goed. Wij hebben dit ook gehad die begon zelfs te bokken met alleen het zadel op.(aan de longeerlijn)