stakend paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyke

Re: stakend paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 19:37

Ik heb vroeger ook te maken gehad met een stakend paard. Alles behalve leuk! Mijn paard is nogal breed gebouwd, ze komt erg sterk en een beetje lomp Bloos over en daardoor denken veel mensen dat ze haar gerust wat harder mogen aanpakken. Echter niets is minder waar. Het is echt een heel gevoelig dier met, geloof het of niet, faalangst! Ze is erg onzeker, maar velen denken dat ze gewoon heel dominant is (is ook wel voor een deel hoor). Mijn paardje ging op de duur gewoon stilstaan in de piste met ruiter erop en ze bewoog niet meer, sporen, zweepjes, ... niets hielp. Ik heb toen serieus wat gas teruggenomen en heb haar enkele maanden vrijaf gegeven, lekker de wei op. Daarna zijn we heel rustig aan terug begonnen, ditmaal op onze voorwaarden zonder lesgeefster die vond dat ik haar harder moest aanpakken en dat is redelijk goed uitgepakt. Niet dat we super goed kunnen rijden want ze blijft erg sterk in haar nek en mond, dat krijg ik er precies niet meer uit. We doen nu voornamelijk buitenritten met losse teugel en dat bevalt ons prima, als ik in de piste ga rijden beperkt dat zich tot een half uurtje omdat ze er echt de pest aan heeft gekregen.

Wil hier maar mee zeggen, zorg dat je vriendin goed uitzoekt waarom haar paard zich zo gedraagt, een jong dier kan snel 'verpest' worden en dat is echt zonde.