Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Het zou erg jammer zijn moest je daardoor nog zoveel langer wachten om op hem te kunnen rijden hé.
. Alleen leren ze wel iets trager misschien, maar ook oude pony's (van een jaar of 20 bedoel ik hiermee) kan je nog vele dingen leren, dus dan lukt dit bij een pony van 10 jaar zeker
.
. fiekhe schreef:Heb je nog nooit een pony beleerd dan?
Haal er alsjeblieft iemand bij dan!
Je kan zelf zoveel verknoeien en dan kan het een lange tijd duren vooraleer dat weer rechtgezet is. Je moet hem eerst zadelmak maken en de basiscommando's e.d. leren vooraleer je op hem buitenritten kan maken. Maar ik smeek je, haal er iemand professioneel bij (of op z'n minst iemand die er heel wat verstand van heeft) voor je alles (onbewust) verknoeit! Niet boos bedoelt ofzo, maar als je het nog nooit gedaan hebt dan kan je zoveel verkeerd doen...Het zou erg jammer zijn moest je daardoor nog zoveel langer wachten om op hem te kunnen rijden hé.
Verder kan je prima een pony van 10 jaar nog inrijden hoor. Alleen leren ze wel iets trager misschien, maar ook oude pony's (van een jaar of 20 bedoel ik hiermee) kan je nog vele dingen leren, dus dan lukt dit bij een pony van 10 jaar zeker
.
edit: ik lees dat je er iemand gaat zoeken. Heel verstandig.
marielle_p schreef:ik weet nog niet of ik wel ervaren genoeg ben om dit te gaan doen...
komt wel in orde. maar idd niet zo veilig als je zelf al denkt dat je het niet aan kan he. vicksytje schreef:moet je niet eerst longeren ? en dan wennen aan het tuig ? en dan hangen ? en dan pas rijden ? (weet er zelf niet veel van maar dacht dat het zo moest?)
anne_mfl schreef:jah echt wel!!
en als je het doet heel veel succes!!
Axel_Clauw schreef:Inderdaad, het kan.
Alleen een ouder paard is het moeilijker aan te leren aangezien ze alles minder snel snappen dan een jong paard.
Veel succes!
Neem alleen wel een goed ervaren iemand mee, die jou altijd kan helpen!
xMarjolijn schreef:Ja hoor dat kan.
Alleen ponys van 10 zijn al volwassener en kennen dus meer trucjes
Dat is jammer. Maar verder zie ik geen problemen !