Rijd jij als je springles hebt alleen of in een groepje? als je dus alleen hebt kun je ook vragen om een paar keer in een groepsles mee te rijden, of anders of er een paar andere mensen mee willen rijden als jij les hebt. Dan ben je niet helemaal alleen in de bak en mensen die aan de kant staan kijken niet alleen naar jou..
Als je dus al groepsles hebt, of in een groepje les krijgt, bedenk dan dat de mensen die langs de kant staan niet alleen naar jou kijken..
En eigenlijk moet je het van de andere kant bekijken
want als jij naar iemand staat te kijken die met z'n paard aan het springen is en dat paard weigert denk jij toch ook niet van 'wat een slechte ruiter' oid. ? Je denkt misschien 'o jammer' ofzo.. Wat je ook kunt proberen, heb ik zelf nooit gehad ofzo, maar ik ken wel mensen die het gebruiken en waarbij het ook helpt
Iets van dat kalmeringsmiddel ofzo, kun je halen bij de apotheek geloof ik en heet iets van 'Rescue nogwat'
Maar je moet er gewoon niet te moeilijk over denken en je er niet te veel druk over maken,
je rijd voor je lol neem ik aan
.
tuurlijk speelt het ook een rol dat als het goed gaat dat je faalangst dan veel minder de kop op steekt omdat je je dan veel zekerder voelt dan als het iets minder goed gaat

. Veel succes nog!!
.