Oefenen stilhouden van je benen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eszsie86

Re: Oefenen stilhouden van je benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 22:42

ja dat met die bierviltjes heb ik vroeger ook moeten doen, en het werkte toen wel maar nadat ik ze niet meer nodig had valt me nou op nadat ik eerst 4 jaar niet meer had gereden ( op1 x na) mijn knieén toch weer wat losser heb van het zadel, maar daar gaat het nou niet om, met die touwtjes ben ik het wel eens, ook die heb ik vroeger gehad haha, der werd gezegd als je je benen nou niet stil kunt houden bind ik je beugels vast en zo gezegd zo gedaan en dat heeft toch heel goed geholpen ondanks na 4 jaar geen training meer Haha! , maar doe het wel op een betrouwbaar paard want het is heel raar als ineens je benen in het begin dwangmatig op 1 plaats blijven zitten

succes ermee

Shrn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 23:21

Als je met je tenen naar binnen rijd sluiten je knieen meteen op het zadel aan en zitten je benen steviger tegen het zadel aan. En dat terwijl je ook nog ontspannen zit. Ik heb namelijk "pinguin" voeten. En als ik zo rijd zit ik helemaal goed.
K hoop dat je er wat aan hebt,,;)

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 10:36

Dat is iig niet de correcte manier van zitten Shrn, dus je moet om van het ene probleem af te komen maar kapstokjes kweken?

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 11:00

Mijn been zit niet stil als ik op het verkeerde been rijdt of soms in de galop als mijn beugels te lang zijn. Dus misschien zijn je beugels wat te lang, dan moet je je voeten veel meer uitdrukken, en das niet zo makkelijk. Ofwel geef je teveel been in draf (constant schopjes geven), en moet je gewoon proberen je onderbeen tegen je paard te leggen, en je hakken goed naar beneden te drukken. Maarja, alles is zo makkelijk gezegd.

xxxNicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:59

Debbertje schreef:
Aniietje schreef:
ik heb dus ook last van bungelende benen,, hahaha
ik heb zonder beugels gereden
maar als ik zonder beugels zit dan hou ik mijn benen wel stil,
zodra ik beugels in heb is het weer mis,
dus ik hou dit topic ook ff in de gaten voor handige tips
groetjes

Hey,

Als je zonder beugels je been wel stil kan houden, zou ik je aanraden om je een gaatje langer te zetten.
Aangezien je als je zonder beugels rijd, je been automatisch lang laat hangen.
In het begin is dit wel een beetje lastig, maar normaal gezien wordt je dit wel snel gewoon.

Groetjes Debbie

Ik heb precies hetzelfde als 'Debbertje'..... Bungelbenen met en stille benen zonder beugels!!!!
M'n stijgbeugels zijn op de juiste lengte (als ik ze een gaatje langer maak, sta ik op m'n tenen).
Ik probeer nu om m'n voeten in de stijgbeugels te laten glijden als ik de juiste houding heb, maar ik ben bang dat ik nog héééél veel en lang moet oefenen om het beoogde resultaat te krijgen.... hahahaha

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 21:43

Ik heb ontdekt dat mijn rechterbeen wel eens wil gaan bewegen in de galop, en als ik erop let dan span ik aan of zoiets maar dat wordt na eventjes heel lastig. Maar ik zit ongelijk op mijn beugels, vraag me niet hoe het komt want ze zitten op dezelfde gaatjes en het zijn net nieuwe riemen, zijn mijn benen ongelijk of wat Haha!?