Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sonja schreef:OK, dan wisselt 'ie.
Maar in welke zin wordt je galoppade dan beter DOOR dat wisselen? Want die snap ik nog niet.
Banzai schreef:De wissels zijn, zoals wij ze gebruiken, niet perse om het paard recht te maken, maar wel om het paard losser en handiger te maken. En dat werkt in mijn ogen zeer goed!

Sonja schreef:Of wordt bedoeld dat het effect van balkjes of lage sprongetjes (in-uitjes) nagestreefd wordt maar dan zonder balkjes?
Maar let wel, ik heb werkelijk geen verstand van het toepassen van galopwissels dus wellicht zit ik er helemaal naast...
runningkawa schreef:idd in-uitjes lijkt me voor het losmaken dan een betere methode
(en ook nog eens leuk voor de afwisseling)
Ir111 schreef:Hier spreek een blije eigenaar die sinds kort samen met paard in-uitjes trotseert en daar erg gelukkig van wordt!![]()
Leuk joh! Fijn dat je het ontdekt (en zo te lezen overwonnen!) hebt!
)

)
Ze trok me er nog net niet vanaf. Wat er tegen mij werd gezegd: Niet aan iets beginnen als er andere dingen zijn die verbeterd kunnen worden en je nog niet zover bent. Een goede wissel springen is heel zwaar. Ook vor amazone. 
Zo leer je nog wat
Ben net even wat slimmer dan je paard.........

ik rij niet "al wissels" om het rijden van wissels.... Verschillende personen (al dan niet op de bodt methode) noemen al de voordelen van het aanleren van de wissel. Dat is de reden dat mijn instructrice er ook aandacht aan wilde besteden. Niet om straks aan iedereen te laten zijn dat mijn L paard al de wissels beheerst! Maar om het effect van de wissel op het lichaam van mijn paard...

Die zijn wat makkelijker en je moet je paard ook snel omstellen... Of de achtjes rijden in de bak ezno! komt zeker wel goed!