Rechtsom Erg Vast (jong paard pas ingereden)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WowAmigo

Re: Rechtsom Erg Vast (jong paard pas ingereden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 14:20

Ik zou proberen haar gewoon eerst recht te laten lopen in het lijf (met twee benen naar voren rijden) en het hoofd even laten voor wat het is. Dit is vast een balansprobleem, 15x is nog niet zo lang onder het zadel! Dus om je been heen krijgen is denk ik nog een beetje veel gevraagd. Probeer met longeren het buigen een beetje voor elkaar te krijgen en richt je met rijden gewoon op voorwaarts en terug en recht vooruit, gewicht op twee teugels, heel simpel houden! Zo maak je de balans beter en zal uiteindelijk het bochtenwerk ook verbeteren.

Tanden kan ook problemen geven idd, past het bit goed?

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:01

sammie75 schreef:
Hulp teugels aan een jong paard????????????, dit vind ik nu echt het begin van het einde!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zoek liever eerst uit waarom je paard niet KAN buigen (en het is niet wil niet buigen).
Ik weet het antwoordt maar uit je bovenstaande reactie merk ik dat je het helemaal niet wil weten, dus Huilen succes bij de dierenarts want daar kom je zeker terecht, durf er om te wennen dat je grote liefde zeker kreupel gaat lopen.
En denk dan weer eens terug aan deze bokt topic Boos! Huilen

zow van welke pot ben jij gerukt Bloos

goed voorwaarts en altijd goed je buiten teugel erbij
ik zit met hetzelfde probleem bij mijn ruin
erg veel overgangen voltes en slangen voltes
niet gaan zeulen en hangen aan die rechter teugel maar probeer die wat te
negeren

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 07:34

WowAmigo schreef:
Ik zou proberen haar gewoon eerst recht te laten lopen in het lijf (met twee benen naar voren rijden) en het hoofd even laten voor wat het is. Dit is vast een balansprobleem, 15x is nog niet zo lang onder het zadel! Dus om je been heen krijgen is denk ik nog een beetje veel gevraagd. Probeer met longeren het buigen een beetje voor elkaar te krijgen en richt je met rijden gewoon op voorwaarts en terug en recht vooruit, gewicht op twee teugels, heel simpel houden! Zo maak je de balans beter en zal uiteindelijk het bochtenwerk ook verbeteren.

Tanden kan ook problemen geven idd, past het bit goed?

Ja aechter krijg ik haar niet recht,, wel op 4 benen maar haar hoofd wijst naar buiten. als ik die recht probeer te rijden, (binnen hand ophouding en binnen been er tegen aan) dan gaat ze van de hoefslag af....

(Probeer nu trouwens het wijken voor druk,, samen lekker grond oefeningen doen en merk wel dat ze me meer vertrouwd!!)

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 10:13

Maar dat soort hulpen (ophouding, binnenbeen) zijn ook nog heel erg moeilijk voor zo'n jonkie, die heeft net iemand op zijn rug en dan kom jij met een BINNENBEEN aan Knipoog

Misschien kan je het een paar keer aan de longe proberen als jij erop zit, dan kan degene op de grond haar wat naar buiten sturen.

En verder gewoon gelijke (lichte) druk op twee teugels pakken, ook al loopt ze naar buiten te kijken. Zit je zelf recht? En je niet te druk maken als ze bepaalde dingen niet meteen "volgens het boekje" doet (van de hoefslag afraken) je moet haar nu eerst de hulpen aanleren. Gas, rem links en rechtsaf en als je daar mee kan oefenen dan ben je al een heel eind. Ook al ga je dwars de bak door, dat maakt toch helemaal niet uit? Hoeft allemaal nog niet zo netjes, je paard moet eerst leren wat jij toch allemaal bedoelt!