Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Bryan3 schreef:Slof lijkt me ook helemaal geen optie nee, wel nieuw trouwens een paard inrijden met slof misschien dat het nu een rage wordt om je paard ff in de krul te trekken.
Nee mijn motto met rust en geduld berijk je een hele bult!
en als je het even niet ziet zitten of even geen raad weet schroom niet om hulp te vragen juist dan ben je een ervaren ruiter want dan erken je je "probleem"
DeniseES schreef:En zoals jij dat mooi zegt: "maar ik zie ook heel vaak ruiters die lekker aan het vechten zijn met een te sterk paard en ieder uur dat ze rijden maar lekker aan die mond lopen te hangen, nee daar knapt je paard van op zeg, dan liever maar op een rustige en verantwoorde manier en onder begeleiding de slof er bij
Niien_ schreef:DeniseES schreef:En zoals jij dat mooi zegt: "maar ik zie ook heel vaak ruiters die lekker aan het vechten zijn met een te sterk paard en ieder uur dat ze rijden maar lekker aan die mond lopen te hangen, nee daar knapt je paard van op zeg, dan liever maar op een rustige en verantwoorde manier en onder begeleiding de slof er bij
Ik zie dan liever onder goede begeleiding hoe de ruiter zijn paard ontspannen leert te rijden zodat er wat nageeflijkheid en ontspanning komt en er niet gevochten hoeft te worden.
".
.