hakken uitdrukken!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ravenna

Re: hakken uitdrukken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 17:05

ik heb mijn benen nog een beetje expres voorin omdat hij nog wel eens onverwacht wegschiet.
als hij wat beter voor elkaar is dan gaan ze iets naar achter Haha!
je van binnenbeen naar buitenteugel word aan gewerkt (we zijn er net aan begonnen "we nemen alle tijd" maar toch bedankt voor de eztra hulp).

voor die training/oefening ga ik zeker proberen maar moet ik wel even kijken hoe mijn paard reageerd omdat hij nogal gevoelig is haha!
ga nu voorlopig nog even niet rijden omdat we gister 4 antibiotica spuiten hebben ontvangen om aan hem te geven voor een bult bij zijn linker kaak.

super bedankt alvast allemaal en de volgende foto's volgen pas over een tijd hoor moet eerst even dit in mijn koppie printen hoe ik dit moet doen en dan nog even leren (gelukkig ben ik niet zow super hard leers maar moet er wel even goed ingestampt worden haha).

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 17:11

oke, weet wat je bedoelt ben ook met 2 pony's net begonnen, maar ik draaf nog niet echt voor hij in stap de goede hulpen begrijpt en als hij wegschiet moet je eigelijk juist been geven, klinkt raar maar je houdt makkelijker de controlle.

Ravenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 20:58

haha jha dat doe ik ook (mijn instructrise zegt dan gewoon "gewoon doorrijden") dus hij springt weg ik vang hem iets op (hij mag niet wegrennen meer "eerst mocht het wel maar die spelletjes zijn voorbij") en dan rij ik hem gewoon weer verder Haha!

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:13

Mogelijk heb je wat aan de volgende tip: om je hak goed uit te kunnen drukken, hoef je je niet te concentreren op je onderbeen zelf. Zoals eerder gezegd komt dit uit de ligging van je heup, maar ook vanuit je knie. Wanneer je erop let om "je knie uit te drukken" en niet zozeer je hak, zal het gemakkelijker zijn. Dan komt automatisch je onderbeen een tikje terug te liggen. Dat oogt mooier (Al zeg je dat je het nu nog even doet omdat ie weleens weg wil schieten -> zeker als ie vlot is, moet hij -natuurlijk voorzichtig- wennen aan je been. Dus ook nu zou ik als ik jou was het been gewoon op de juiste plek leggen, dan issie er het snelst aan gewend).

Succes ermee!

Ravenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 17:35

ja dank je ik ga het gewoon doen!
alleen wel als hij weer beter is haha!
hij had een ontsteking bij zijn kaak en heeft nu elke keer een injectie spuit gekregen met antibiotica dus laat hem zijn energie maar stoppen in HET BETER WORDEN dan in het werk.
pak hem morgen of overmorgen wel weer rustig op Haha!

love_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 19:10

coordinatie oefening werkt (ook met je handen,, zo heb ik geleerd mijn handen stil te houden)

als je lichtrijdt en je gaat staan-> hakken naar beneden
als je gaat zitten ->hakken recht houden

Haha!

love_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 19:11

IRma-maandag
helemaal gelijk !!! Lachen

xBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 19:14

Het is misschien een beetje vergezocht Bloos , maar op de fiets kun je ook je hakken uitdrukken op je trappers.
Bij mij werkt het prima iig Pling