achterhand naar binnen in galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Charly

Re: achterhand naar binnen in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 06:53

Mijn pony doet zijn achterhand wel eens naar binnen gooien tijdens de draf, ik moet dan van mijn instructrice contrstelling rijden, waardoor je hem weer rechtzet. Hierdoor, na veel contrstelling te rijden, doet hij het niet meer.

the_fish

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 06:59

Jiill_ schreef:
mijn pony doet het ook,, gewoon binnebeen en buitenteugel eraan houden .. beetje schoudervoor rijden .. dan moet het goedkomen .. je moet hem niet schouderbinnenwaarts laten lopen want dan heeft hij stelling en dan drukt hij zijn achterhand nog makkelijk naar buiten.. als je je buiten teugel er goed aanhoud en zijn hoofd en nek recht voor hem houd als je schoudervoor rijd moet het goedkomen .. iig dat is bij mij zo Knipoog
succes
׳

Dit is een goede tip

probeer je paard eerst op de buiten teugel te krijgen, je kan dan het beste schouder voor rijden afwisselen op de lange zijn. als dat goed lukt ga je eens stelling buitenwaards doen en dit niet alleen op de langezijde maar ook in de bochten. dan je paard weer op twee teugels rijden en je zal zien dan naar verloop van tijden het weer goed komt.

onthou Buiten teugel (binnen hand los) binnen been

Bucas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 07:57

De meine zwaait naar buiten :lol:

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 09:55

Jiill_ schreef:
mijn pony doet het ook,, gewoon binnebeen en buitenteugel eraan houden .. beetje schoudervoor rijden .. dan moet het goedkomen .. je moet hem niet schouderbinnenwaarts laten lopen want dan heeft hij stelling en dan drukt hij zijn achterhand nog makkelijk naar buiten.. als je je buiten teugel er goed aanhoud en zijn hoofd en nek recht voor hem houd als je schoudervoor rijd moet het goedkomen .. iig dat is bij mij zo Knipoog
succes
׳

Edit ; Even Quotje op mezelf Nagelbijten / Gniffelen ik zag een typfoutje ;

je moet hem niet schouderbinnenwaarts laten lopen want dan heeft hij stelling en dan drukt hij zijn achterhand nog makkelijk naar buiten

Dit moet binnen zijn uiteraard Knipoog

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 09:57

Ik vind Travers nou net niet de oefening die je moet rijden als die pony zijn kont al standaard naar binnen doet Knipoog rij eerst de basis en maak je pony recht .. ik rij Z en doordat ik soms niet even consequent ben geweest daarin doet mijn pony het nog steeds af en toe in de proef Knipoog daar word je dus zwaar op afgerekend, als je pony niet recht is in zijn lijf
׳

ariiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 10:43

Mijn vorige pony heeft het ook gehad. Laat hem met zijn hoofd naar binnen kijken na een tijdje oefenen gaat het vanzelf over

JoyceRatina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:07

Ik heb hetzelfde probleem met mijn paard, dus ik
hou je topic even in de gaten Haha!