paard is bang voor de galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

midgie

Re: paard is bang voor de galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 08:42

Heeft hij geen last van zijn spieren, zou eens wat gym oefeningen doen voor dat je gaat rijden en misschien proberen een paar keer terijden in de bak en dan niet galopperen , want op een gegeven moment zit je in een cirkeltje en ben je zo met die galop bezig dat je de andere dingen vergeet, en het paardje legt steeds de link naar di egalop en dan kun je het ook erger maken.
Leer hem wat ik eerder zei eerst eens galopperen in een cirkel zonder iemand erop en later b.v iemand erop in de cirkel, zonder dat er ieyts gevraagd word maar de gene di ein het midden staat zorgt dat hij in de galop gaat, zo kan hij zelf zijn balans leren zoeken, maar zou eerst eens uitvinden waarom hij er vandoopr gaat en dat kan heel goed ook lichaamlijk zijn.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 12:00

Als hij buiten wel galoppeert, maar binnen niet, zou het kunnen zijn dat ie moeite heeft met zijn balans in de galop in een bak. Probeer af en toe kleine stukjes aan te springen en na een paar passen terug te nemen (als het lukt). Dan oefent ie het aanspringen, dat is misschien al een hele hulp. Als 'ie veel voor de kar heeft gelopen lijkt me dat een duidelijke oorzaak; hij zal dan in het verleden misschien gestraft zijn als ie ging galopperen en daarom vindt hij het nu eng om te moeten galopperen...?

xx_Rosalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 17:39

dankjullie wel voor alle reacties..!

we gaan em binnenkort longeren in een cirkel, even kijken hoe het gaat.
alleen is bij hem wel een probleem; je kunt niet 2 keer hetzelfde acherelkaar doen bijv; halthouden en dan achterwaarts,, de 3e keer doet ie et dan uit zichzelf. het is ook nogal een hittepettitje ( zoals al zijn broers en zussen )

ik zeg et maar even nog een keer; ik heb geprobeerd om em ff en paar passen te laten galoperen, maar dat lukt niet want hij pakt het bit vast