Binnenhand vastzetten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hvelreki

Re: Binnenhand vastzetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 09:16

zweetvos schreef:
Als jouw paard steun zoekt op jouw binnenhand dan doet ie dat omdat jij daar altijd vasthoudt.
Dat jij op het paard van je instructrise je binnenhand wel los laat, betekent dat je het wel kán! Denk aan dat gevoel en probeer dat dus ook op jouw paard voor elkaar te krijgen.
Maar je paard zn schuld is het niet (niet aanvallend bedoeld maar als reactie op de laatste berichten Knipoog).

En niet alleen focussen op binnenhand loslaten, maar ook denken 'druk op de buitenteugel, druk op de buitenteugel'. Je binnenhand gewoon afentoe naar voren doen, een aaitje over de hals geven. Even met je schouder rollen.
Inderdaad, je mag die best even helemaal los laten. Hier ga ik in mee Knipoog.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 09:18

Dit is het probleem dat je snel moet oplossen.
Door dit probleem, kun je nooit verder komen/trainen met je paard.
Dus kijk niet hoe het paard loopt, maar richt je uitsluitend op je houding en je handen. Als je handen/armen goed ontspannen zijn, zonder 'm automatisch vast te zetten, kun je weer kijken naar je paard, om die weer netjes te laten lopen.
Een vaste hand, blokkeerd zo erg, dat wanneer je daar niet snel wat aan doet, het probleem steeds erger wordt en het paard z'n lichaam ook verkeerd gaat gebruiken. Zo worden je problemen steeds groter.
Dus ff doorbijten en enkel letten op je houding Knipoog

aan de longeerlijn is ook goed, maar da moet je wel hulp krijgen Tong uitsteken . Zet je handen op de juiste plaats en dan wordt dat vanzelf gewenning.

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 09:27

Superwoman, zitles aan de longeerlijn staat inmiddels op het lesprogramma en mijn instructrice
laat me regelmatig met een losse binnenteugel rijden, zolang zij erbij is gaat het ook goed, ik
heb alleen moeite als ik voor mezelf rijd Bloos . Ik ga nu al wel regelmatig met de binnenhand
over de manenkam en belonen met de binnenhand heb ik me ook al aangewend.

MisDaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 09:28

zweetvos schreef:
Als jouw paard steun zoekt op jouw binnenhand dan doet ie dat omdat jij daar altijd vasthoudt.
.

ja.. of omdat er een medisch probleem is :S dat zou ik dus wel eerst laten uitzoeken, anders ben je verder van huis..

maar goed.. wie ben ik hè?!