Pony springt steeds aan in galop!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mathilde_

Re: Pony springt steeds aan in galop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 20:13

je moet dan veel overgangen gaan rijden. stap, draf, midden stap, heel rustig draven bijna in stap enz.
en doorzitten is ook erg goed. en als die dan in galop gaat gelijk terug en opnieuw proberen.

Mierke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 18:58

Bedankt, ben net terug van ponykamp en ga volgende week direct weer.. Ze springt in de bak niet steeds aan..

tequilaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 18:13

Je moet zelf ontspannen blijven zitten, niet terug hangen.

vrodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 15:57

Dit probleem los je per paard anders op, en we kunnen vanuit hier ook niet goed zien wat het probleem is. Ik zou een goede instructeur om hulp vragen tijdens het rijden!! Die ziet dan wat er gebeurt en kan daar op inspelen.

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 16:41

Ik gok zelf dat je de hulpen niet goed geeft en dat je paard door de war is. Bij draf allebei je benen eraan die naar voor hangen en geef "gewicht" weet niet hoe ik het moet uitleggen. Galop binnenbeen drijven buiten been naar achter. Als die in galop springt meteen terug nemen! Wel belonen want hij reageert op je been hij gaat vooruit. Ookal was dat niet je bedoeling en daarom wél weer terugrijden. En telkens weer opnieuw proberen desnoods doe je een uur lang dat, tot dat tie het doet! niet stoppen voor dat die luisterd.

Succes!

Mierke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 21:57

Liedje_ schreef:
Ik gok zelf dat je de hulpen niet goed geeft en dat je paard door de war is. Bij draf allebei je benen eraan die naar voor hangen en geef "gewicht" weet niet hoe ik het moet uitleggen. Galop binnenbeen drijven buiten been naar achter. Als die in galop springt meteen terug nemen! Wel belonen want hij reageert op je been hij gaat vooruit. Ookal was dat niet je bedoeling en daarom wél weer terugrijden. En telkens weer opnieuw proberen desnoods doe je een uur lang dat, tot dat tie het doet! niet stoppen voor dat die luisterd.

Succes!

Ja, maar als het aan mij ligt waarom doet ze het in de bak dan niet? Want als ik daar doorzit en draf been geef dan gaat ze gewoon draven, en als ik wil galloperen dan gaat ze dat doen.