Woensdag heb ik haar een dag met rust gelaten.
Donderdag: heb ik even 10 minutjes haar gelongeerd. kijken of haar bewegingen goed waren nog etc.
Kon geen rare beenacties zien ofzo.. alleen haar achterbenen zette ze wat minder uitgestrekt neer,en wat dichter bij elkaar,maar verder zag ik niet echt iets extreem raars..
Vrijdag (vandaag) : Heb vandaag toch maar haar weer eens opgezadeld. Heb een balkje op de hoefslag neer gelegd. Gewoon liggend. Omdat ik haar peesbeschermers en springschoenen thuis had liggen,wou ik niet hoger gaan
In stap ging ze in een normaal tempo..heb haar vandaag helemaal NIET aan de teugel laten lopen. Goed contact gehouden,maar tegelijkertijd haar toch wel wat meer vrijheid gegeven dan anders. In draf liep ze net als woensdag weer iets stijfjes,maar na wat voltes,overgangen stap en draf ging het al wat beter. Draven ging elders prima
Heb haar niet te veel gedwongen met de zweep. Vooral mijn stem gebruikt en drijven. Tenzij ze echt niet ging op de plek waar ik haar in draf wou hebben,gaf ik haar nog een rustige tik. Evenlater heb ik haar aan laten galloperen in de dichtstbijzijnde hoek van het balkje. Ze sprong direct aan,maar ging bij de volgende hoek,na het balkje toch weer terug..Blijven drijven etc. ging niet,dan gooide ze haar oren in de nek en gaf ze korte bokjes,ging ze naar binnen toe,en direct stoppen.Evenlater merkte ik dat ze echt haar eigen zin wou doordrijven,om altijd aan te gaan galloperen in de hoek bij de balk.
Toen ik haar evenlater toch niet haar zin gaf,en op de volte steeds ging voor de balk nog, haar op de volte wou aan laten galloperen,begon ze echt goed kwaad te worden. (ik trouwens ook wel:P) Ze wou echt NIET daar aan galloperen..Maar wou wel even wachten om in haar favo hoekje voor de balk aan te galloperen. Daar gallopeerde ze uit zich zelf aan.. Heb haar toen direct h teruggehaald omdat ik wou dat ze op de plek waar ik het wou,aan ging galloperen. Ze was er totaal niet mee eens,,en begon te trekken richting de balk. (ze vind springen toch wel 1 van de leuke dingen) Sindsdien heb ik geweigerd om haar over de balk te laten gaan. Wou eerst dat ze fantsoenlijk over ging in galop. uiteraard wou ze dat niet,en telkens bij de hulpen begon ze kwaad te worden. Uiteindelijk is het 1x gelukt,een heel kort galopje (heb haar namelijk na 4 passen direct teruggehaald,om te voorkomen dat ze zelf terugging.. Heb direct beloont,en uiteindelijk in een drafje over de balk heen gestuurd.
Uitkomst: Ik weet eigenlijk wel (bijna) zeker dat ze geen pijn heeft ofzo.. Wat het nou precies is weet ik niet ?
In iedergeval probeert ze ineens enorm haar zin door te krijgen,en word ze enorm kwaad als het niet mag,of dat ik iets van haar vraag wat ze niet wilt.
Terwijl ze dat toch vorige week en al die weken daarvoor nooit heeft gedaan.. ze was altijd enorm lief,en luisterde Aardig goed.
(sorry voor het lange verhaal)
..laten we het nog normaal houden..