Bok probleem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kady1

Re: Bok probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 13:28

Ik heb ook ooit een verzorg pony gehad die verschrikkelijk veel ging bokken onder het rijden. Deze pony had heel lang stil gestaan. Aandraven, bokken, zweep, bokken, zweep, bokken, zweep, bokken... enz. Wat bleek nu de pony bokkte omdat hij wening conditie had. Het klinkt heel stom, maar zodra je meer van de pony ging vragen dan alleen stap ging hij bokken, toen zijn conditie beter werd, na veel longeren heeft hij nooit meer zo gebokt... dus misschien helpt het om eerst wat meer conditie op te bouwen

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 20:47

He Jess!

Hoe gaat het nu met Tanja dan?!
Hopelijk al wat beter!
Veel succes met der en geef de paardjes een knuffel Haha!

Vooral Pieternell & Sigrit Lovers

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 19:45

Magica schreef:
Ik vermoed nog steeds dat het iets is wat te maken heeft met haar gedrag aangezien ze het nu niet meer doet, alleen af en toe met aangalopperen.

Ik denk dat het een te kort aan kracht is om aan te springen, en dat het makkelijker voor haar is met een bokje, je kan ook eens proberen vanuit de verlichte zit aan te galopperen.

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 20:13

Het kan zijn dat hij/zij er last van heeft en anders moet je hem gewoon aanpakken bijv door een tik te geven tot als die bokt op zn kont en dan de hele tijd door gaan en dan stopt die waarschijnlijk van zelf wel.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 13:45

Het rijden ging al beter, alleen nu zit ze met een gebitsprobleem waarschijnlijk want ze deed niks anders dan met haar hoofd op en neer gaan en schudden.
Dus nu moet er eerst weer een tandarts bij voordat ik weer verder kan Boos!