Lepel bit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Denise82

Re: Lepel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 22:34

Mijn paard gooit ook regelmatig zijn tong over het bit en dan vooral als ik hem iets nieuws wil aanleren wat hij moeilijk vind. Ik heb consequent 3 maanden met rubberen lepel gereden en hem er daarna weer uitgehaald en nu doet hij het bijna nooit meer.

DiamondsTex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 18:51

je zou ook kunnen proberen om het bit heel hoog in de mond te doen. echt zodt hij lacht. hij zit dan zo hoog dat hij hem er niet meer over heen kan doen. en dit een week volhouden en dan weer elke keer een gaatje langer. wij doen dit bij jonge paarden , maar paarden die het al aangeleerd hebben is het soms moeilijk om vanaf te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 12:27

Dan vind ik een lepeltje aan het bit toch echt een heeeeel stuk vriendelijker. Bit te hoog ophangen vind ik persoonlijk niet acceptabel.

_Bloem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 11:53

We gaan nu met gebroken bit rijden! ik heb er gistere al mee gereden maar merk nog niet echt verandering.. hij is niet weg gerent ofzo maar we hebben de hele les Carrousel gereden en dan is hij zoizo meestal heel lief! Maar hij was wel heel aardig tegen het paard wat naast hem reed! normaal kan hij niet zo goed tegen paarden die tedicht bij hem komen maar dit paard duwde hem soms half opzij en hij bleef er gewoon vrolijk onder Knipoog Bloos ormaal is het oren in de nek en stil gaan staan dus ik vont dit al heel goed!!