Waarom oneven aantal balkjes?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Waarom oneven aantal balkjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 09:51

1.20 ongeveer
dat is 1 grote stap en een voet

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 10:58

is dat dan stap of draf?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 10:59

draf, bij een paard Lachen

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 11:41

en dan nog even weten wat het dan voor een pony moet zijn? Koe Tong uitsteken

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 21:33

mijn fysio zei juist een keer dat je als je balkjes wilt gaan draven altijd een even aantal neer moet leggen...

love__oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 21:52

Ik had er nog nooit zo hard overnagedacht..Maar als ik nu even nadenk leg ik wel altijd oneven balken neer alhoewel ik dat niet bewust doe. Dat komt meer uit het pak gemak om het maar zo te noemen.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 21:55

Ik heb er nog nooit van gehoord..... Heb tijdens mijn opleiding ook nooit geleerd dat het een oneven aantal zou moeten zijn.......

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 06:55

Mijn fysio gaf dus aan dat het even moet zijn, omdat ze dan een even aantal verruimde passen maken en ze zich dus gelijk ontwikkelen/oprekken aan beide kanten...

love__oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:52

Als ik ze oneven neerleg en er eerst linksom overheen ga en dan rechtsom dan wissel je ook wel af. Volgens mij wordt je paard echt niet ineens 'scheef gespierd' doordat ie over even of oneven balken draaft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 14:16

Ik zit nu vreselijk te graven in m'n herinnering, en volgens mij leerde je op instructeurscursus idd dat het oneven moest zijn, maar de reden is me volledig ontgaan. Twee balken kan als sprong gezien worden, maar bij 4 zie ik dat al niet meer gebeuren. Ik graaf nog effe verder in m'n geheugen, als ik het antwoord nog tegenkom in de grijze derrie dan plaats ik 'm Haha!

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:25

Heb er nog nooit van gehoord, als er weinig liggen had ik geen zin om te slepen, als er veel liggen wel. Haha!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 18:17

Lijkt me indd juist bij oneven dat je aan de ene kant meer spieren gebruikt dan de andere omdat je als je met links begint ook met links eindigt. Maar het staat toch ook niet vast of je met rechts of links begint, is toch maar net hoe je er voor komt? Volgens mij maakt het niet uit. Dan lijkt me een even aantal balken nog beter dan een oneven.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 18:23

Wat ik altijd heb geleerd is dat je idd een oneven aantal neer moet leggen om te voorkomen dat ze per 2 gaan springen. Maar als ze dat willen, dan doen ze het toch (ja, ervaring). Maar dan snappen ze het bij de laatste balk (als er dan nog 1 ligt, bij oneven aantal) wel beter wat de bedoeling is.
Ik zou iig altijd kiezen voor 3 of 5 balken. Daarboven maakt het niet zoveel meer uit denk ik.
Maar dat van de fysio kan ik me ook wel in vinden.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 18:24

wat zxe m,ij verteld hebben is dat als je een aantal balken op de vloer legt.. vraag me niet hoeveel ik weet het niet.. dan is elke voetzet aan de grond geweest Lachen