ovelinha schreef:zelf heb ik dat probleem ook gehad, en dat in mijn plaats was er geen bak wara ik in kan rijden, dus ik kon niet anders dan buiten rijden. op dat moment was er niks met haar aan de hand, maar wou ze heel graag racen, en als ze dat dan doet door mij is het ok, maar ze hield me vaak het geinte uit om dus echt heeeel hard te gaan trekke en der vandoor te gaan. Heb met heel veel mensen gepraat erover, ook haar oude baas. en die zij toen (hij zit op de "paardenschool", soort van durne) dat het geen slecht ide was om inderdaat een wat scherper bit te doen. Daarna is nog iemand langsgeweest, en die nam dus zijn bit mee, was een stang met kettinkje. deet hij niet strak en hij was er echt voorzigtig mee. Hij heeft me dar toen mee begelijd. Voor mij is het wel de oplossing geweest, en ze doet het nu dus echt niet meer, en ik hoef helemaal niet te "trekken" als ze het weer doet.
Als iemand weet hoe hij er mee om moet gaan en er mensen zijn die er van weten en opletten en/of begelijden i het geen probleem, vind ik..
ik wil er gewoon liever niet afgeraced worde of een ongeluk krijgen door datze door haar eige stomietijd uitglijd.
Oke ik zal eens vragen of de eigenaar toevallig ook een scherper bit heeft
xxx Mii
Bij ons doet ie 't gewoon goed, op een paar keer na, dat ie gewoon vervelend is. ja sorry hoor, maar hij wordt alleen maar vervelender van al die zooi. En ik kan 't weten want eerst reed ze altijd met martingaal, en wassie nooit meer te houden, bij een ander meisje die hem deed. nu is 't af en toe, en doet ie iig weer normaal, en kunnen wij weer gezellig rijden. maar zij heeft er nou, gokje, een half jaar over gedaan in 't begin om normaal met gyco naar buiten te kunnen. En mijn tip is, gewoon met mij of danielle op Pien naarbuiten te gaan. Gyco kan voorop, issie ook weer gelukkig, en 't gaat altijd goed. maar om er nou weer een scherper bit etc. in te doen terwijl de anderen het niet doen, wordt het helemaal verwarrend voor hem, en wordt ie alleen maar vervelender van. 
Ik doe ook een thiedeman om buiten, dat helpt ook wel goed. En sinds kort gallopeer ik ook maar dan gaat ie wel keihard!! maarja..