M'n paard is niet te houden buiten.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Glover

Re: M'n paard is niet te houden buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 16:15

ovelinha schreef:
zelf heb ik dat probleem ook gehad, en dat in mijn plaats was er geen bak wara ik in kan rijden, dus ik kon niet anders dan buiten rijden. op dat moment was er niks met haar aan de hand, maar wou ze heel graag racen, en als ze dat dan doet door mij is het ok, maar ze hield me vaak het geinte uit om dus echt heeeel hard te gaan trekke en der vandoor te gaan. Heb met heel veel mensen gepraat erover, ook haar oude baas. en die zij toen (hij zit op de "paardenschool", soort van durne) dat het geen slecht ide was om inderdaat een wat scherper bit te doen. Daarna is nog iemand langsgeweest, en die nam dus zijn bit mee, was een stang met kettinkje. deet hij niet strak en hij was er echt voorzigtig mee. Hij heeft me dar toen mee begelijd. Voor mij is het wel de oplossing geweest, en ze doet het nu dus echt niet meer, en ik hoef helemaal niet te "trekken" als ze het weer doet.
Als iemand weet hoe hij er mee om moet gaan en er mensen zijn die er van weten en opletten en/of begelijden i het geen probleem, vind ik..

ik wil er gewoon liever niet afgeraced worde of een ongeluk krijgen door datze door haar eige stomietijd uitglijd.

Oke ik zal eens vragen of de eigenaar toevallig ook een scherper bit heeft Knipoog
xxx Mii

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 16:15

Probleem met de slofteugel gebruiken als noodrem is dat je het paard zo ook finaal kan blokkeren dat het in volle vaart over de kop vliegt....

Levensgevaarlijk voor de ruiter.
Liever een scherp bit dan een slofteugel.

Glover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 16:25

Hoi,
Stel er komt geen scherper bit in of slofteugel weten jullie dan nog een andere manier ?
xxx Mii

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 16:26

sorry hoor, maar volgens mij en andere verzorgsters heeft hij dat helemaal niet nodig. Lachen Bij ons doet ie 't gewoon goed, op een paar keer na, dat ie gewoon vervelend is. ja sorry hoor, maar hij wordt alleen maar vervelender van al die zooi. En ik kan 't weten want eerst reed ze altijd met martingaal, en wassie nooit meer te houden, bij een ander meisje die hem deed. nu is 't af en toe, en doet ie iig weer normaal, en kunnen wij weer gezellig rijden. maar zij heeft er nou, gokje, een half jaar over gedaan in 't begin om normaal met gyco naar buiten te kunnen. En mijn tip is, gewoon met mij of danielle op Pien naarbuiten te gaan. Gyco kan voorop, issie ook weer gelukkig, en 't gaat altijd goed. maar om er nou weer een scherper bit etc. in te doen terwijl de anderen het niet doen, wordt het helemaal verwarrend voor hem, en wordt ie alleen maar vervelender van.

Glover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 16:27

sandra1986 schreef:
als ik het goed begrijp doet hij het op 1plek?
dan is hij gewend omdaar te crossen. dat word moelijk.
daarom is het ook zo belangrijk om op je crosstukjes ook te stappen en draven. als ik jou was zou ik daar alleennog maar stappen en sukkelig draven en meerdere crosstukjes zoeken en afwisselen met netzovaak rustig aan als wat hrder succes

Nee hij heb het nu op 2 verschillende plekken gedaan in het park en de gorzen zijn 2 verschillende parken en of hij daar normaal wel mag crossen weet ik niet.
xxx Mii

Glover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 16:28

Dudette_ schreef:
sorry hoor, maar volgens mij en andere verzorgsters heeft hij dat helemaal niet nodig. Lachen Bij ons doet ie 't gewoon goed, op een paar keer na, dat ie gewoon vervelend is. ja sorry hoor, maar hij wordt alleen maar vervelender van al die zooi. En ik kan 't weten want eerst reed ze altijd met martingaal, en wassie nooit meer te houden, bij een ander meisje die hem deed. nu is 't af en toe, en doet ie iig weer normaal, en kunnen wij weer gezellig rijden. maar zij heeft er nou, gokje, een half jaar over gedaan in 't begin om normaal met gyco naar buiten te kunnen. En mijn tip is, gewoon met mij of danielle op Pien naarbuiten te gaan. Gyco kan voorop, issie ook weer gelukkig, en 't gaat altijd goed. maar om er nou weer een scherper bit etc. in te doen terwijl de anderen het niet doen, wordt het helemaal verwarrend voor hem, en wordt ie alleen maar vervelender van.

Ik ben nu ook met Jelle en Sharon naar buiten geweest en wat jij en de andere verzorgers denken heb ik niks aan zal het toch met Pim moeten bespreken dan.

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 16:30

Ja Gyco is een koploper en Jelle ook. Clown
Klopt, en ik wil je best helpen met je probleem. Maar dan moet je je niet zo opstellen. ik ken gyco al llanger dan... anderhalf jaar, ik ken 'm toch wel beter dan jij denk ik zo. En volgens mij, doet Pim er ook geen scherperbit in. En als 't je lukt, zal je het idd zelf moeten kopen. Nagelbijten / Gniffelen

Glover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 17:09

Dudette_ schreef:

Maarja Pim zei tegen mij ook zo dat hij wilde dat iedereen met martingaal reed buiten maar waarom doen jullie dat dan niet hebben jullie er ook geen last van dat hij vervelender is.

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:11

Ik denk dat het niet uitmaakt of je het paard nu wel of niet kent, maar het gaat erom dat je eventuele oplossingen aanbiedt Knipoog Mijn advies blijft heeeeeeeeel veel overgangen maken tijdens de buitenrit. Stap-draf, draf-halt, eventueel 3 passen galop en direct dan weer terug pakken en zo even wat creatiefs bedenken wat je nog meer kunt doen qua overgangen.

Glover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 17:12

Nicky_ schreef:
Ik denk dat het niet uitmaakt of je het paard nu wel of niet kent, maar het gaat erom dat je eventuele oplossingen aanbiedt Knipoog Mijn advies blijft heeeeeeeeel veel overgangen maken tijdens de buitenrit. Stap-draf, draf-halt, eventueel 3 passen galop en direct dan weer terug pakken en zo even wat creatiefs bedenken wat je nog meer kunt doen qua overgangen.

Oke bedankt ik zal het zeker proberen Knipoog
xxx Mii

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:13

Glover schreef:
Maarja Pim zei tegen mij ook zo dat hij wilde dat iedereen met martingaal reed buiten maar waarom doen jullie dat dan niet hebben jullie er ook geen last van dat hij vervelender is.

Dat wil hij idd nog steeds ja, maar dat heeft hij nog steeds niet nodig, dus waarom doen. bedoel wij kunnen hem allemaal aan, en hebben er geen problemen mee behalve als jij met martingaal heb gereden.

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:14

Nicky_ schreef:
Ik denk dat het niet uitmaakt of je het paard nu wel of niet kent, maar het gaat erom dat je eventuele oplossingen aanbiedt Knipoog

Nee klopt, maar als ik weet wanneer hij wat wil gaan doen, waar ie vervelend is, enz. dat heeft erook mee te maken. vind ik. en eventuele oplossingen wil ik aanbieden, heb haar ook duidelijk gemaakt dat ik wil helpen, maar als ze 't niet aanneemt, is 't niet mijn probleem, bedoel ik beland niet met 'm onder een auto.

Glover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 17:15

Dudette_ schreef:
Nicky_ schreef:
Ik denk dat het niet uitmaakt of je het paard nu wel of niet kent, maar het gaat erom dat je eventuele oplossingen aanbiedt Knipoog

Nee klopt, maar als ik weet wanneer hij wat wil gaan doen, waar ie vervelend is, enz. dat heeft erook mee te maken. vind ik. en eventuele oplossingen wil ik aanbieden, heb haar ook duidelijk gemaakt dat ik wil helpen, maar als ze 't niet aanneemt, is 't niet mijn probleem, bedoel ik beland niet met 'm onder een auto.

Nou hij doet het niet op de weg ofzo dus ik maak me geen zorgen dat ik met hem onder een auto beland.

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:23

en weer mijn vraag, alde 3e keer ofzo, wáár is het dan gebeurt?

Lika93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:24

Mijn pony is buiten ook heeeeel sterk en als je ging draven zat hij voordat je het wist al in volle galop.
Ik had een Pelhalm gekocht, maar meneer luistert daar ook niet naar. Ik had de moed opgegeven en in de zomer (deze periode) zou ik het weer eens gaan proberen. Eerst van te voren rijden &dan naar buiten (met warm weer) nu is hij echt heeeel braaf. Maar bijvoorbeeld in de winter wind, kou blabla doe ik het echt niet hoor.. Hij vliegt het hele bos rond.. Hij wil ook graag met een ander paard dus dat doe ik dan ook maar. mn bijrijdster gaat wel alleen die heeft daar ook wel de ballen voor & ik niet haha Verdrietig Ik doe ook een thiedeman om buiten, dat helpt ook wel goed. En sinds kort gallopeer ik ook maar dan gaat ie wel keihard!! maarja..
& in de bak is hij heel sloom.. rare jonge Vork

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:09

Hallo beide verzorgers, als jullie allebei dit paard verzorgen kunnen jullie elkaar toch bellen of elkaar bij het paard spreken ipv een welles-nietes-spelletje hier te doen op Bokt?

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:22

Tiessie schreef:
Hallo beide verzorgers, als jullie allebei dit paard verzorgen kunnen jullie elkaar toch bellen of elkaar bij het paard spreken ipv een welles-nietes-spelletje hier te doen op Bokt?

Laat ik 't even uitleggen, op msn blokkeert ze me.
Haar nummer mag ik niet hebben.
Dus, gaat moeilijk. Knipoog

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:27

je kunt ook de neusriem (sluiting) door de ringetjes van de martingaal doen.
succes

Glover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 18:33

Lika93 schreef:
Mijn pony is buiten ook heeeeel sterk en als je ging draven zat hij voordat je het wist al in volle galop.
Ik had een Pelhalm gekocht, maar meneer luistert daar ook niet naar. Ik had de moed opgegeven en in de zomer (deze periode) zou ik het weer eens gaan proberen. Eerst van te voren rijden &dan naar buiten (met warm weer) nu is hij echt heeeel braaf. Maar bijvoorbeeld in de winter wind, kou blabla doe ik het echt niet hoor.. Hij vliegt het hele bos rond.. Hij wil ook graag met een ander paard dus dat doe ik dan ook maar. mn bijrijdster gaat wel alleen die heeft daar ook wel de ballen voor & ik niet haha Verdrietig Ik doe ook een thiedeman om buiten, dat helpt ook wel goed. En sinds kort gallopeer ik ook maar dan gaat ie wel keihard!! maarja..
& in de bak is hij heel sloom.. rare jonge Vork

Dat heb ik dus ook in de winter deed hij dat ook toen ben ik een paar keer vantevoren wezen rijden en dan was hij wel braaf en als ik vantevoren niet rijd doet hij zo raar in het park. Maar ik de winter ga ik ook niet met hem naar buiten. Maar dan doet jou pony precies het zelfde als mijne Tong uitsteken
xxx Mii

Glover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 18:34

Vicky_88 schreef:
succes

Dat is ook een idee ja Tong uitsteken
xxx Mii

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:49

Het is eigenlijk wel vragen om problemen als je elke keer op dezelfde plek galoppeert... Als hij daar eenmaal is mág hij altijd, dus gaat hij ook, en voordat je er erg in hebt is hij weg. Je kan beter de stukken waar je galoppeert afwisselen

Glover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 18:53

DeniseES schreef:
Het is eigenlijk wel vragen om problemen als je elke keer op dezelfde plek galoppeert... Als hij daar eenmaal is mág hij altijd, dus gaat hij ook, en voordat je er erg in hebt is hij weg. Je kan beter de stukken waar je galoppeert afwisselen

Oke maar de keren dat ik naar buiten ga is het meestal niet mijn keus om te galopperen en op de plek waar ik gister was ben IK weet niet of de andere verzorgsters daar wel zijn geweest maar ik ben daar niet geweest.
xxx Mii

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:55

Glover schreef:
Vicky_88 schreef:
succes

Dat is ook een idee ja Tong uitsteken
xxx Mii

zo deden wij het altijd als we een dribbelig paard meenamen. nu rijd ik eigenlijk altijd met slof (geen commentaar aub! voor uitleg PB) behalve mijn verzorgpaard. ik hoop dat het lukt met de martingaal, laat me maar weten

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:56

DeniseES schreef:

dit doen wij ook altijd maar ik heb er eigenlijk nog nooit last van gehad.

Glover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 18:56

Hoi allemaal,
Ik heb net iemand gesproken die samen met de eigenaar beslist over het paard en die heeft gezegd dat ik hem voortaan met stang buiten moet rijden Knipoog Tong uitsteken
xxx Mii