wie heeft tips om mijn paard in te rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jills

Re: wie heeft tips om mijn paard in te rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 20:53

Hoi, Heb je het toevallig al eens geprobeerd met gewichten op zijn rug. Ongeveer net zo zwaar als jij zelf gelijkmatig verdelen en dan longeren. Als het dier dan stijgert kan het er niet af. Let op: maak ook een touw onder zijn buik door vast dan kunnen de gewichten hem neit achter overtrekken als ie omhoog komt. Als je dit niet vertrouwd probeer dan eens een ander je paard te longeren en er mee te werken en er dan later zelf op te gaan zitten. Als het goed gaat stop dan op tijd en beloon hem op zijn tijd dan ook goed. En een dag tussen door stilstaan is geen ramp, ja je wilt graag rijden maar het is een jong dier.

N_Wiseguy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 22:46

hij heeft juist niks met zijn rug.. dat is het probleem nou.. hij is al bij een prof ruiter geweest maar die konden er niks mee.. dit paardje heeft zo ontzettend veel vertrouwen nodig echt waar.. maar het paard staat dus in het bos dus als ik er op zit dan lopen we ook altijd een stukje naar buiten met iemand naast me en dat gaat ook allemaal perfect. en als het aan mij ligt wil die wel werken maar ik denk gewoon dat die soms iets heeft van wat gebeurd me nou.. en zijn manier van ergens onderuit komen is dus steigeren.. we rijden zo kwartiertje per dag met hem nu.. eerst 1x hangen lopen en dan er op. eerst met iemand er naast lopen en dan gaat die kleine rondjes aan de longeerlijn lopen soms klein stukje draven en dan stappen we weer naar buiten. maar gemenigheid of pijn is het absoluut niet.

N_Wiseguy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 22:48

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

hier wat foto's van het rijden

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 22:57

Dus je hebt hem laten nakijken door de va en weet 100% zeker dat het geen lichamelijke oorzaak heeft, kan ook iets anders zijn dan de rug.
Een paard wat niet bekend is met een zadel en ruiter zal er ook niet erg bang voor zijn, alleen omdat het vreemd is dus dit is een rare reactie. Of hij heeft pijn, of hij probeert onder het werk uit te komen, of hij is ontzettend dom en snapt het gewoon niet. De laatste lijkt me erg onwaarschijnlijk, je zegt zelf dat het de eerste niet is dus blijft er maar 1 over...

N_Wiseguy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 22:58

hij is nagekeken door een osteopaat

N_Wiseguy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 18:42

anneliesdj schreef:
Een paard wat niet bekend is met een zadel en ruiter zal er ook niet erg bang voor zijn, alleen omdat het vreemd is dus dit is een rare reactie.

daar ben ik het absoluut niet met je mee eens,, als jij dat zegt heb je dus absoluut geen ervaringen met paarden..

N_Wiseguy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 16:57

het gaat nu hardstikke goed met rijden, heb nergens meer last van!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 10:21

Oud topic, slotje.