Pony heeft geen zin meer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Joy_

Re: Pony heeft geen zin meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 10:55

else80 schreef:
Staat je pony alleen in de wei? Of met meerdere paarden en pony's? Hoe gedraagt ze zich in de groep, is daar misschien iets veranderd qua rangorde ofzo? Het kan bv zijn dat ze gestressed wordt van de sociale situatie, dat zou ook kunnen verklaren dat ze gehaast eet enzo. Verder denk ik inderdaad dat je pony wel een echte 'vrije' dag heeft verdiend per week, buitenritten zijn leuk, maar kosten ook energie tenslotte.

Ze staat met 2 andere pony's, volgens mij is er ook niet echt iets veranderd. en dat gehaast eten heeft ze eigenlijk altijd al gehad.

Rozewolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 10:57

Joy_ schreef:
Taat schreef:
dan ligt het tog bij jezelf! waar ben je wel geintresseerd in?

In dressuur! Ik wil graag trainen, maar ik vind de afwisseling ook goed, volgens mij heeft ze dat toch echt genoeg hoor.

Mischien is je pony daar tog niet zo geschikt voor en vind die het helemaal niet leuk.
en omdat jij zo graag wil dnek je alleen maar aan jezelf. en niet aan je pony als ik jou was zou ik tog wat meer ' leuke dingen' doen dan alleen maar vast rooster buiten rijden zonder zadel 'dressuur zonder zadel' lang tutten los zetten met andere paarden.

Denk ook aan je pony wat die leuk vind. Lachen
Laatst bijgewerkt door Rozewolk op 18-06-07 11:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 10:58

Joy_ schreef:
runningkawa schreef:
meestal is niet altijd
en geef haar maar eens een maand helemaal vrij
poetsen en tutten en meer niet
Echt, heb daar al zoveel paarden van op zien knappen Ja

Ik heb al gezegd dat ik dit al vaker heb gedaan, maar dit alleen maar a-verrechts werkt (hoe schrijf je dat??)!!

Je hebt het over een dagje
Daarom, maak er eens een maand van Ja
Ik heb echt verschillende paarden gekent die eerst zo lekker liepen, maar ook mat werden, ondanks veel afwisseling.
Daarna lekker een maand de wei op en ik kreeg weer hele fijne paarden terug Ja

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 11:00

Staat je pony alleen of met meerdere paarden? En hoeveel staat ze in de wei. Daar kan het ook aan liggen. Mijn paard wordt in de winter ook een beetje depressief omdat hij dan veel minder buiten staat..

Edit: Ow oké, ene vraag beantwoord.. Maar hoelang staat ze in de wei.?

Joy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 11:03

[/quote]
Je hebt het over een dagje
Daarom, maak er eens een maand van Ja
Ik heb echt verschillende paarden gekent die eerst zo lekker liepen, maar ook mat werden, ondanks veel afwisseling.
Daarna lekker een maand de wei op en ik kreeg weer hele fijne paarden terug Ja[/quote]

nee, dan heb ik het niet over een dagje, maar over een week of twee.

Joy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 11:04

Uppojono schreef:
Staat je pony alleen of met meerdere paarden? En hoeveel staat ze in de wei. Daar kan het ook aan liggen. Mijn paard wordt in de winter ook een beetje depressief omdat hij dan veel minder buiten staat..

Edit: Ow oké, ene vraag beantwoord.. Maar hoelang staat ze in de wei.?

Van 's ochtends 8 uur, tot ongeveer 5 uur. Als het echt warm is, dus dadelijk in de zomer, staan ze meestal tot 8/9 uur buiten.

Rozewolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 11:11

In dressuur! Ik wil graag trainen, maar ik vind de afwisseling ook goed, volgens mij heeft ze dat toch echt genoeg hoor.[/quote]

Mischien is je pony daar tog niet zo geschikt voor en vind die het helemaal niet leuk.
en omdat jij zo graag wil dnek je alleen maar aan jezelf. en niet aan je pony als ik jou was zou ik tog wat meer ' leuke dingen' doen dan alleen maar vast rooster buiten rijden zonder zadel 'dressuur zonder zadel' lang tutten los zetten met andere paarden.

Denk ook aan je pony wat die leuk vind. Lachen[/quote]

hoe dnek je hier over?

Joy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 11:25

Taat schreef:

Denk ook aan je pony wat die leuk vind. Lachen

hoe dnek je hier over?[/quote]

Misschien heb je daarin wel gelijk. Ik heb (zoals je ziet in mn profiel) nu een 3jarige, die ik over een tijd zal gaan inrijden. met winnie ga ik dan buitenritten rijden, en m'n nicht gaat erop voor de buitenritten.

Ik zelf vind dressuur echt super leuk, maar omdat ze springen echt gaaf vind (ik iets minder) zit ik wel op springles, en doe dat zelf ook bij ons in de bak. Maar springen is nou niet echt iets wat je iedere dag kunt doen, en omdat ik de basis er goed in wil hebben, wat dus niet betekend buitenritten, rust, tutten etc. train ik nu best veel. daar hebben jullie gelijk in. Maar om nou te zeggen als ze eens niet goed in haar vel zit, dat ze op rust moet. Wat ik dus al echt vaak heb gedaan! Maar niet helpt, doe ik dat niet meer Vind ik niet de goede oplossing. Ik heb dit topic geopend in de hoop dat iemand wist wat het is, en niet om telkens te horen te krijgen dat ze op rust moet, wat ik al heb gedaan!

Andere reacties: heel erg bedankt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 11:25

Ja idd geef je pony eens een maand of 2 maand helemaal lekker vrij.
Alleen een beetje poetsen maar meer ook niet.
En ga daarna weer rustig met haar aan de slag. Zodat ze daar mischien weer wat van opwekt.
Mischien helpt een vitaminespuit ook wel.

Heeft je pony het wel naar zijn zin op de stal waar je nu staat? Mischien kan van omgeving veranderen ook heel goed zijn.

Joy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 11:28

Hevonen schreef:
Ja idd geef je pony eens een maand of 2 maand helemaal lekker vrij.
Alleen een beetje poetsen maar meer ook niet.
En ga daarna weer rustig met haar aan de slag. Zodat ze daar mischien weer wat van opwekt.
Mischien helpt een vitaminespuit ook wel.

Heeft je pony het wel naar zijn zin op de stal waar je nu staat? Mischien kan van omgeving veranderen ook heel goed zijn.

Ze heeft het er wel naar d'r zin. En die vitaminespuit ga ik ook proberen.

Nog een keer: ik ga niet meer reageren op de reacties van ze moet op rust. Dit heb ik gedaan, en dat helpt NIET

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 15:30

Maak je wel eens een sprongetje met je pony.. Ga een keeer spelletjes doen ( zigzaggend om pionnentjes heen, over zeiltjes heen, tussen paar balken doorlopen!! )

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 15:38

Ik denk als je pony echt z'on hekel heeft aan dresuur je het wel eerder zou hebben gemerkt, tenzei je echt merkt dat hij een springpony is (ik bedoel zeer Enthousiast en oortjes naar vore etc tijdens de springles). En veel verzet doet tijdens de dressuur.
Nu lijkt me afwisseling altijd goed, is je pony ook lusteloos tijdens een buitenrit? of tijdens springen? of tijdens wandelen?
Ik zou ook die vitiminispuit aanraden, of als langer aanhoudt DA erbij halen.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 15:41

Volgens mij zit je veel te vast aan je schema gebonden Ja. Een paard hoeft echt niet elke dag werk. Kan prima gewoon eens losspringen in de bak, eens longeren,wat grondwerk en vrijheidsdressuur , .... of gewoon een extra dagje lekker op de wei. Zoals al gezegd kan het zijn dat je pony niet graag dressuur doet. Je zei zelf dat hij liever springt, wel dan vind ik dat je meer moet gaan springen (of ev. vrijspringen)! Dat moet je toch zien zitten, aangezien je zelf voor een pony hebt gekozen die liever springt. Anders had je eerder een dressuurdiertje moeten kiezen Knipoog. Natuurlijk wil dat niet zeggen dat je helemaal niets van dressuur meer moet doen; maar gewoon iets minder en jouw dressuurliefde niet altijd opdringen. Je paard heeft tenslotte niet voor jou gekozen, dus moet jij met hem rekening houden. Doe ook eens iets extra speciaal: schrikparcours, eens een (lage, makkelijke) cross, slalommen, met meerder pony's een heel ponyspel uitdokteren en dat dan doen. Je kan zoveel met pony's doen! Maar, zoals al gezegd, zou het gedrag van je pony ook een beetje aan het weer kunnen liggen (maar dat hoeft natuurlijk niet Knipoog). Veel succes igg!

xannetju

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 18:53

het kan best zijn dat je pony af en toe even geen zin heeft in iets. maar het kan ook aan de warmte liggen.