mariska32 schreef:aerdenhout1 schreef:Ik vind je verhaal ( sorrie ) een beetje raar. Ben toch al met heel veel mensen meegeweest om naar paarden te kijken, maar zelf een paard uit de wei halen, afspuiten, en je eigen zadel mee, vind ik een beetje vreemd.
Normaal gesproken is daar een eigenaar bij en laat je die de meeste dingen ook doen. Is het paard al bereden is er ook een zadel bij zou ik toch denken.
Dan ken je het paard helemaal niet, geeft hem al een schop als je zijn hoeven uit gaat krabben en hij probeert te schoppen.( wat je met je eigen paard dan misschien nog zou kunnen doen )Dan geef je hem een mep met rijden als hij niet voorwaarts genoeg is,en als hij dan bokt ga je hem vervolgens "breken" zodat hij het allemaal netjes doet?? Het dier is pas 5 jaar, je kent zijn achtergrond helemaal niet, dus ook niet hoe hij is afgericht, en gaat dan op deze manier te werk?
MMMMM ...ik weet eigenlijk niet wat ik hier nu van moet denken.
ik ga hier in mee!
mijn advies is,paard laten staan.
jullie zijn beide duidelijk niet ervaren genoeg voor zo n dier...[/quote]
Dit vind ik weer heel erg overdreven... Het klopt misschien niet helemaal zoals het al zou moeten, maar het klopt van die eigenaar ook niet dat hij het zo doet. Maargoed, daar gaat het mij niet om, ik vind het erg overdreven om meteen te zeggen dat ze beide niet genoeg ervaren zijn. Je was er niet bij, wie weet wat die eigenaar gezegd heeft. En ik neem aan dat je niet op een paard gaat zitten, om vervolgens af te wachten of hij misschien goed loopt. Dat kan je natuurlijk niet van een paard verwachten dat paard. En over die spullen meenemen, als de eigenaar daarom vroeg (oke, zadel is raar, dat moet maar net passen)...
Als ze gaat kijken voor een paard dat voor dr vriendin is, het valt binnen de prijsklasse en ze vind hem leuk, dan kijk je wel verder dan hoe het nú gaat. Laat jij een paard schoppen om er dan vervolgens naar te gaan staan kijken? En is dat paard dan meteen afgekeurd? Het is natuurlijk wel een beetje raar om zomaar een paard te schoppen, maar ik kan me ook voorstellen dat het me geen goed begin lijkt voor een eventuele aankoop om hem nu al te laten schoppen en daar niets tegen te doen.
Maar wie ben je dan om te zeggen dat ze geen ervaring hebben???