Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

volgens mij komt dat niet goed als een paard er van tussen wil gaanCitaat:hoge ophoudingen maken (korte rukjes)
Je moet je handen juist laag houden. Als ik bij onse paarden hoge ophoudingen zou maken zouden ze alleen maar sneller gaan en het bit juist vast houden. Maar het kan zijn dat ik je zin verkeert begrijp? Thokkadisje schreef:Hoofd omhoog houden, hoe lager het hoofd, hoe meer kracht het paard krijgt en hoe minder controle jij hebt over het paard. Maar trekken werkt in ieder geval niet. De meeste paarden gaan dan alleen maar harder...

Glossi schreef:volgens mij komt dat niet goed als een paard er van tussen wil gaanCitaat:hoge ophoudingen maken (korte rukjes)Je moet je handen juist laag houden. Als ik bij onse paarden hoge ophoudingen zou maken zouden ze alleen maar sneller gaan en het bit juist vast houden. Maar het kan zijn dat ik je zin verkeert begrijp?
wyko schreef:Als ik gewoon stap en tolt, dan reageert hij wel op mijn zit, dan kan ik hem met alleen mijn zit een stuk langzamer laten lopen. Maar op zo'n moment lukt dat dus niet meer. Omdat hij al harder wil dan dat hij kan, gaat hij steeds meer op de voorhand lopen, met gevolg dat hij gaat struikelen, overkruist en weet ik veel wat allemaal, en dan kan IK dus echt niet normaal op mijn zit hem terug krijgen.

wyko schreef:Hij trekt zijn hoofd naar voren, pakt het bit vast en gaat.
larrylurex schreef:wyko schreef:Hij trekt zijn hoofd naar voren, pakt het bit vast en gaat.
probeer eens een mexicaanse neusriem of een hackemore.....
(wel eerst les nemen met de hackemore anders loopt het verkeert af)
russel schreef:Wat een raar advies nooit van gehoord. Omtrekken met 2 handen 1 teugel pakken en over de manenkam naar die ene kant trekken ken ik wel maar op zijn hals slaan??
wordt, en als een gek gaat bokken... Thokkadisje schreef:russel schreef:Wat een raar advies nooit van gehoord. Omtrekken met 2 handen 1 teugel pakken en over de manenkam naar die ene kant trekken ken ik wel maar op zijn hals slaan??
heb vandaag een demonstartie gekregen en het werkt, je moet echt met je volle gewicht op de hals duiken, in de manenkam, dan schrikt het paard zo van die onverwachte handeling dat hij op de noodrem gaat staan. Het paard waarmee het voorgedaan werd (een zogenaamde 'runner' die dus altijd aan de kletter gaat ...) die stond doodstil toen hij van boven opeens 'aangevallen' werd. t'is het proberen waard
Citaat:Hoe bedoel je dat? rijles, of uitleg over de hack *sorry, ik heb een blond moment hier