Ik heb toennet geen foto's kunnen maken omdat men scooter het begaf en ik me moet gaan douchen en eten omdat ik om half 7 naar de postcodeloterij moet.
Even snel een fototje van haar:
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

hesy schreef:hallo,
Ik denk dat je paard pijn heeft of bang is omdat hij zich bij de vorige keer pijn gedaan heeft.
laat het paard eerst eens na kijken want door z'n val kan er vanalles vast zitten of verschoven zijn. en ja dit is natuurlijk niet prettig voor een paard. als er niks aan de hand is dan is het toch eigenwijsheid. Dan moet je je paard als hij weer steigert eens goed met de zweep tussen de oren slaan. en goed raken net zo lang tot hij op houd. maar zorg wel dat je nooit alleen bent. zorg dat er een persoon met een lange longezweep achter staat zodat hij/zij het paard als het gaat steigeren naar voren slaat.
wat ook een manier is om er af te springe en het paard achterover trekken, net zo lang tot het paard het niet meer leuk vind en zich over geeft.
als je je eigen rug er neit aan wagen wilt waarom zoek je dan niet iemand op die hier ervaring mee heeft en je daarbij kan helpen. dat is toch veel veiliger? jij gaat nu al met angst er op zitten en dan kun je er van uit gaan dat het beest gaat steigeren alleen maar om jou bang te maken.
maar succes er mee!
poes schreef:Een join-up is iets waar je niet zomaar aan mag beginnen! Via de zoekfunctie vind je er tig topics over, het is niet de vriendelijkste methode!
Punt is dat je je paard eerst wegjaagt en dat dit mentaal heel zwaar is. Ik zou het aanraden bij paarden die dominant zijn, hier zie ik niet genoeg aanwijzingen dat het nodig is.
hesy schreef:hallo,
Ik denk dat je paard pijn heeft of bang is omdat hij zich bij de vorige keer pijn gedaan heeft.
laat het paard eerst eens na kijken want door z'n val kan er vanalles vast zitten of verschoven zijn. en ja dit is natuurlijk niet prettig voor een paard. als er niks aan de hand is dan is het toch eigenwijsheid. Dan moet je je paard als hij weer steigert eens goed met de zweep tussen de oren slaan. en goed raken net zo lang tot hij op houd. maar zorg wel dat je nooit alleen bent. zorg dat er een persoon met een lange longezweep achter staat zodat hij/zij het paard als het gaat steigeren naar voren slaat.
wat ook een manier is om er af te springe en het paard achterover trekken, net zo lang tot het paard het niet meer leuk vind en zich over geeft.
als je je eigen rug er neit aan wagen wilt waarom zoek je dan niet iemand op die hier ervaring mee heeft en je daarbij kan helpen. dat is toch veel veiliger? jij gaat nu al met angst er op zitten en dan kun je er van uit gaan dat het beest gaat steigeren alleen maar om jou bang te maken.
maar succes er mee!
Ik ben nu van plan(als dat wel goed is) haar gewoon 2 a 3 keer in de week wat te longeren(zo'n 15 minuutjes) en als het dan helemaal goed gaat er eens een keertje aan te gaan hangen of iemand anders erop te zetten. De join-up doe ik toch sowieso niet omdat je daar gewoon iemand voor nodig hebt die er verstand van heeft naar mijn mening en ik geen zin heb men pony te verpesten door mijn onkunde. Ik ben in iedergeval blij dat ze lichamelijk weer goed is.poes schreef:Shenavallie: ik weet dat bij een join up geen fysiek geweld gebruikt wordt. Toch mag je de methode niet onderschatten. Ten eerste omdat veel mensen het niet kunnen en zo de situatie nog erger maken. Ten tweede omdat je het IMO alleen moet doen als het echt nodig is en dat lijkt me hier niet het geval.
Dustinlover schreef:Bedankt voor jullie reactiesIk ben nu van plan(als dat wel goed is) haar gewoon 2 a 3 keer in de week wat te longeren(zo'n 15 minuutjes) en als het dan helemaal goed gaat er eens een keertje aan te gaan hangen of iemand anders erop te zetten. De join-up doe ik toch sowieso niet omdat je daar gewoon iemand voor nodig hebt die er verstand van heeft naar mijn mening en ik geen zin heb men pony te verpesten door mijn onkunde. Ik ben in iedergeval blij dat ze lichamelijk weer goed is.
We zijn nu ook de andere paarden van de vorige eigenaar in de gaten aan het houden want die worden ook steeds magerder en het is gewoon echt te zielig voor woorden als mijn Roos aan die weide niet genoeg had zonder bijvoering laat staan die 3 paarden waarvan 2 pony's en 1 paard.

)en nu heeft mijn nicht voorgesteld Roosje een keertje te rijden en mij erbij te betrekken en les te geven.