Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
khirshanta schreef:Doet ze dat al lang? Of sinds ze die schuurplek van de singel heeft (van je andere topic).
DreE schreef:Ik denk niet dat het helpt om het bokken op de zweep te negeren, want als een paard je bijt dan ga je het toch ook niet negeren. En ook als het paard er met je vandoor gaat dan ga hem toch ook niet negeren, dan probeer je hem ook terug te rijden. Ik denk dat het gewoon ook te maken heeft met het uitproberen om te kijken hoever het paard kan gaan, dan moet je wel grenzen stellen. Ik denk dat je het beste wel kan blijven doortikken totdat het paard ermee stopt.
XXgalaxyXX schreef:dat deed mijn tinker ook. durfde dit ook in het begin niet zo goed. maar als ik wat meer naar achteren zit probeerd hij het minder snel en minder erg. en inderdaad straffen voor wat hij doet. kreeg ook hetzelfde advies
sneeuwpop schreef:oh zeg, als ik zie hoeveel mensen zeggen dat je moet doorslaan![]()
Een goede ruiter is en goede leider waar het paard voor wil werken.
Een slechte ruiter dwingt zijn paard om te werken.
Zeker als de pony een bokt geeft is dat een signaal en moet je dat niet gelijk zijn als "uitproberen" zien.
Eerst moet je de andere dingen uitsluiten.
Als ik dan lees dat hij last heeft op de plaats van de singel, weet ik dat er genoeg reden zijn voor het paard om signalen af te geven.
khirshanta schreef:Doet ze dat al lang? Of sinds ze die schuurplek van de singel heeft (van je andere topic).
Saskiaatje schreef:Als mijn paard er vandoor gaat, rijd ik hem niet terug. Dan geef ik juist extra been. Ik los alles voorwaarts op. Als mijn paard bokt, rijd ik hem voorwaarts. Als het paard voorwaarts is, is het moeilijker om te bokken.