*het goede been lichtrijden gaat al beter
*goede galop aanspringen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

toen ging ik het laatste kwartiertje maar weer met 

en schouder binnen waarts
erg vreemd ook. heb nu sinds bijna 2 jaar een eigen pony,maar echt lekker lopen doet ze niet. Nou is ze ook schrikachtig en zit dan al wat meer gespannen erop. maar ik vraag me nou af...moet je nou je benen klemmen of juist niet.ik deed het eerst nooit althans heeel lichtjes,maar omdat zij nog wel eens ervandoor wilt gaan klem ik ze wel regelmatig zodat ik wat beter blijf zitten. Voor de rest vind ik dat het rijden niet echt goed gaat.als ze braaf is ben ik al helemaal blij,maar rijtechnisch is het slecht vind ik. Ik weet dat ik lessemn moet nemen. Maar wat kan ik er ook aandoen dat ze zo schrikt en op bepaalde plekken het zo eng vind? ook al rijd ik er tig keer langs en de volgende dag doe ik het weer dan beginnen we weer van voor af aan.
en opstijge is ook nogal moeilijk *mijn paard is iets te groot
of ik ben gewoon veel ste klien*
gelukkig gaat dat steeds beter
Ik krijg ze er soms gewoon niet aan (dan vliegt m'n pony er ook meteen vandoor, die is gewend op hele lichte druk. Dus van niets naar er tegenaan = vliegen)
WinBinChes schreef:De basis vindt ik heel moeilijk. Ik ben er elke dag mee bezig en de ene dag hgaat het heel goed en dan rijdt ik zo van uit de basis een oefening eruit een ander moment gaat het weer moeizaam en dar krijgik er ook niks uit.
Mijn paard is 4 en daarom is zijn basis nog niet bevestigd. Voor het geval iemand zich ofvraagd hoe dat kan