Het middenstuk prikt dan in zijn gehemelte...
Toch bedankt!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

griebels schreef:heb je een foto russel? Ik ben opzoek naar een dun bit, maar dan vanwege een laaghangend rooster

runningkawa schreef:Elk bit kan een paard vastpakken
Vastpakken is namelijk een RT probleem, geen bit probleem.
Waar je naar kunt kijken is wat je paard een prettig bit vind en dan kun je gerust eens proberen met een
enkelgebroken trens (vind ik zelf gen fijne)
Dubbelgebroken trens
of ongebroken trens.
Dat zijn alle 3 redelijk vriendelijke bitten met ieder een andere werking.
En kan het ene bit voor het paard fijner zijn dan het ander.
Toen heb ik de enkelgebroken er weer ingedaan en toen liep ze een stuk fijner. Dus het is maar net wat je paard fijn vindt.
PERENBOOMPIE schreef:Er is verschil tussen op hol slaan en het bit vastpakken en er vandoor gaan,zal die echt geen 10minuten volhouden in een razend tempo,en wanneer die dan mindert in zijn vaart spoor hem dan maar aan en laat maar lopen dan is de lol er zo af,wanneer tie afgekoeld is pak je je werk weer op,is een paar keer en de lol is er dan wel vanaf,gewoon uitproberen.

Spoec schreef:Maar dat even terzijde, een rolletjesbit voorkomt dat je paard zijn bit vast kan pakken.
Ook zorgt het ervoor dat het paard wat meer bezig blijft met het bit, ipv met andere dingen.
Door de rolletjes gaat je paard makkelijker met het bit spelen en blijft zijn aandacht wat makkelijker bij jou.
suus_ schreef:Volgens mij bedoelt ze gewoon dat als die gaat rennen mag ti, maar wel stoppen wanneer de ruiter vindt dat ze mag stoppen!!
Zou kijken waar ze het fijnst op loopt en haar tijdens het rijden vooral bezig houden, aandacht bij jou laten en niet de kans geven om een of andere trucjes te verzinnen!
griebels schreef:PERENBOOMPIE schreef:Er is verschil tussen op hol slaan en het bit vastpakken en er vandoor gaan,zal die echt geen 10minuten volhouden in een razend tempo,en wanneer die dan mindert in zijn vaart spoor hem dan maar aan en laat maar lopen dan is de lol er zo af,wanneer tie afgekoeld is pak je je werk weer op,is een paar keer en de lol is er dan wel vanaf,gewoon uitproberen.
En beenblessures riskeren? Nee dank je...
Daarbij stopt die van mij in elk geval niet als hij vrije hand krijgt
En zo zullen er ongetwijfeld meer zijn
suus_ schreef:Volgens mij bedoelt ze gewoon dat als die gaat rennen mag ti, maar wel stoppen wanneer de ruiter vindt dat ze mag stoppen!!
Zou kijken waar ze het fijnst op loopt en haar tijdens het rijden vooral bezig houden, aandacht bij jou laten en niet de kans geven om een of andere trucjes te verzinnen!
griebels schreef:suus_ schreef:Volgens mij bedoelt ze gewoon dat als die gaat rennen mag ti, maar wel stoppen wanneer de ruiter vindt dat ze mag stoppen!!
Ja dat snap ik, maar een paard stopt dan omdat hij moe is of wat dan ook en dan ga jij hem nog even aandrijven... Denk aan struikelen omdat hij moe in zijn benen is en ongelukkig terecht komen.
PERENBOOMPIE schreef:Zul je toch bij jezelf moeten zijn doordat je rijtecnisch niet ervaren genoeg bent om het op te lossen,dus ook voor jou investeer in een goede lesgever en beenblessures kunnen ze altijd op lopen dat is kletspraat kan zich ook in de stap verstappen!!

) dan geeft hij dat niet voor niets aan