Goede tips om drukke pony rustiger te maken ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Goede tips om drukke pony rustiger te maken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 17:48

BlueFence schreef:
[naam] schreef:
Hee !
Kleine voltes heb ik ook geprobeerd, maar als je dan de volte uit gaat is ze weer weg.
Heeft iemand goede tips/ trucjes waarmee ik haar kan leren om op een normaal tempo te lopen ?

Kijk! hier begon je goed en dit zou eerst mijn tip zijn voor je.
Daarna ga je weer de fout in door weer haar hard te laten lopen = beloning voor haar.

Ik neem zelf aan dat jij recht in je zadel blijft zitten en niet naar voren hangt of achterover.
Dat terzijde pak je haar op een kleine volte, hoe harder zij gaat hoe kleiner je hem maakt [draf]
En blijf draven tot ze rustig is op die volte, probeer dan een stuk rechtuit en merk je dat ze weer
drukker wordt pak je gelijk weer die volte op.
Zorg ervoor dat je de teugels niet te strak aanpakt, we willen rust creeeren dus ook rust in haar mond en blijf rustig zitten. Ga zo maar door etc. etc

Als je dit goed aanpakt zal ze het nietmeer doen

Dankjewel !
Dat ga ik zeker proberen Lachen

@ de rest: Ook bedankt, er stonden wel een paar goede tips tussen Ja

x_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 22:13

iig zelf rustig blijven en veel overgangen rijden?

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 16:14

Toen ik begon met mijn verzorg pony was het ook zo. Heel druk hard draven er snel vandoor in galop en dan mij er vrolijk afgooien. Ik heb veel figuren en overgangen gereden alleen in de draf, want galop wou die niet luisteren. Ondertussen is het een wereldpony lekker rustig.

Dus ook als die druk wordt van de overgangen doorzetten. Met figuren ook te snel is een volte.

Veel succes en niet opgeven het heeft bij mij ook anderhalf jaar geduurt voordat die lekker liep.

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 18:38

misschien even longeren? Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:28

iiCk_angel schreef:
misschien even longeren? Clown

Als je even leest. Het beestje is niet moe te krijgen, longeren heeft dus geen zin Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:29

dienetje schreef:
Toen ik begon met mijn verzorg pony was het ook zo. Heel druk hard draven er snel vandoor in galop en dan mij er vrolijk afgooien. Ik heb veel figuren en overgangen gereden alleen in de draf, want galop wou die niet luisteren. Ondertussen is het een wereldpony lekker rustig.

Dus ook als die druk wordt van de overgangen doorzetten. Met figuren ook te snel is een volte.

Veel succes en niet opgeven het heeft bij mij ook anderhalf jaar geduurt voordat die lekker liep.

Ik hoop dat dat met Jessey ook gaat lukken, die tijd heb ik er best voor over Ja

girl_star

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 17:12

ik heb ook z'n verzorgpony ( ze is nu veel rustiger) maar ik moest van mijn instructrice zelf rustig blijven en dat paard heeft veel meegemaakt en je moet dus veel vertrouwen hebben in je paard en zij dus in jou ( ik weet niet hoe je rijd ofzo ) het buiten rijden ging precies hetzelfde als jou en aan de hand is ze ook rustig misschien vertrouwd ze je niet helemaal in de bak? Jody is nog steeds vluchtgedrag in de bak ( ik weet niet of het zo bij jou is maar ik weet niet hoelang jullie elkaar kennen enzo oke)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 17:24

Ik rijd haar sinds 27 april, heb er nu zo'n 7 keer opgezeten. Bij haar eigenaresse (die haar heeft vanaf dat ze 1 jaar is en haar zelf ingereden heeft) doet ze precies hetzelfde. Het is gewoon een druktemakertje dus Lachen