Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
aerdenhout1 schreef:Het zou zomaar eens kunnen helpen als je iemand zoekt die je les kan geven en je de juiste hulpen leert?? Een paard bokt ECHT niet om jou even dwars te zitten! Er is altijd een reden waarom hij dat doet! Dus al de geweldige adviesen van sla maar net zolang todat hij begrijpt dat hij niet moet bokken......ik word hier af en toe zo verschrikkelijk moe van!
aerdenhout1 schreef:En hoeveel uur per dag moet deze ontzettend luie en chagerijnige haflinger per dag met de meest verschrikkelijke beginners die lekker in zijn mond hangen en als hij niet loopt maar een mep met de zweep geven, lopen??? Geen enkel paard word zo geboren, ze worden zo gemaakt!!
MysticTinker schreef:Ik vind dat geen goede oplossing, blijven doormeppen.. Zo wordt hij alleen bang voor de zweep. Geen goed idee, elkaar opjutten. Net als twee kleine kinderen. De ene geeft de ander een mep, die geef de ene weer een mep terug, die mept de ander weer terug, zo lang totdat ze allebei zitten te blèren..
Probeer dit eens: Je geeft de hulp voor de galop, geen reactie? tik. Bok? Gebruik een woord waarvan hij weet dat hij fout zit. "NEE!" Terugnemen in draf, een half rondje draven, en opnieuw aanspringen. Eerst beenhulp, geen reactie? tik.
Als hij eindelijk zonder bok in de galop zit dan galoppeer je een half rondje, en dan ga je meteen uitstappen, gigantisch belonen en de wei op/stal in. Dat is de beste beloning voor een luie pony.
Belonen werkt echt zó veel beter dan straffen. Dan wordt galopperen ineens een stuk leuker!
MysticTinker schreef:Ik vind dat geen goede oplossing, blijven doormeppen.. Zo wordt hij alleen bang voor de zweep. Geen goed idee, elkaar opjutten. Net als twee kleine kinderen. De ene geeft de ander een mep, die geef de ene weer een mep terug, die mept de ander weer terug, zo lang totdat ze allebei zitten te blèren..
Probeer dit eens: Je geeft de hulp voor de galop, geen reactie? tik. Bok? Gebruik een woord waarvan hij weet dat hij fout zit. "NEE!" Terugnemen in draf, een half rondje draven, en opnieuw aanspringen. Eerst beenhulp, geen reactie? tik.
Als hij eindelijk zonder bok in de galop zit dan galoppeer je een half rondje, en dan ga je meteen uitstappen, gigantisch belonen en de wei op/stal in. Dat is de beste beloning voor een luie pony.
Belonen werkt echt zó veel beter dan straffen. Dan wordt galopperen ineens een stuk leuker!
Bergje schreef:In mijn ogen is het idioot om net zo lang door te gaan met je zweep tot het bokken stopt. Je krijgt een eindeloze tik-bok-tik situatie. Mij lijkt het beter om uit te zoeken waar het aan ligt, haal er eens een deskundige bij om ernaar te kijken, hij zal toch niet zomaar bokken? Paardje desnoods leren galopperen op stem aan de longe en daarna als je erop zit.
Daantjuh20 schreef:Simpel: gewoon het laatste word hebben!
Jij tikje hij bokt weer een tik net zo lang tot hij stopt
aerdenhout1 schreef:En hoeveel uur per dag moet deze ontzettend luie en chagerijnige haflinger per dag met de meest verschrikkelijke beginners die lekker in zijn mond hangen en als hij niet loopt maar een mep met de zweep geven, lopen??? Geen enkel paard word zo geboren, ze worden zo gemaakt!!
tantjeuh schreef:Probleem is dat ik af en toe een schijterd ben, al een paar keer deftige rugpijn had gehad door haar acties, en er haar dus niet kon doorrijden, en ze gewoon NOG meer met mijn voeten begon te rammelen. Een vriend van mij, die ondertussen beroepsruiter is, is er dan eens opgekropen. Net dezelfde reactie op de zweep, maar hij heeft er haar wel doorgereden.. Ze heeft zeker 15minuten de rodeoknol uitgehangen (met de nodige toeschouwers die allemaal verbaast waren van het feit dat hij er bleef opzitten), en daarna is ze gewoon braaf gaan lopen.
Sindsdien heeft ze NOOIT meer naar de zweep geslagen, en kan ik mijn zweep eindelijk als hulpmiddel gebruiken.
Ik vraag mij af hoe jij het in zo een situatie zou opgelost hebben?
daantjuhhh schreef:Nee, deze is niet zo gemaakt waarschijnlijk, maar zo kregen we hem van de vorige eigenaar.
En eigenlijk is het sindsdien al een heel stuk verbetert.
Qua hoeveel lopen? dat valt reuze mee, meer als 7 uur per week loopt ie niet.
Woensdag 2 uur, zaterdag 2 uur. vrijdag 1 uur, maandag 2 uur..
(en de lessen lopen niet achter elkaar door!)
En mond trekken komt niet van pas aangezien we bij beginners niet met bit rijden!
superwoman schreef:daantjuhhh schreef:Nee, deze is niet zo gemaakt waarschijnlijk, maar zo kregen we hem van de vorige eigenaar.
En eigenlijk is het sindsdien al een heel stuk verbetert.
Qua hoeveel lopen? dat valt reuze mee, meer als 7 uur per week loopt ie niet.
Woensdag 2 uur, zaterdag 2 uur. vrijdag 1 uur, maandag 2 uur..
(en de lessen lopen niet achter elkaar door!)
En mond trekken komt niet van pas aangezien we bij beginners niet met bit rijden!
Dan zal hij daar zó "gemaakt" zijn![]()
Zeker als je zegt dat het nu beter gaat...... , lijkt mij dat vrij logisch.
aerdenhout1 schreef:Deze is dus WEL zo gemaakt want hij was al zo toen jullie hem kregen van de VORIGE eigenaar! En misschien loopt hij dan in verhouding niet veel, maar ik denk dat hij met elke les wel de nodige meppen krijgt, omdat hij lui is. Of zit er naast????
aerdenhout1 schreef:IK GEEF HET HIERBIJ OP!!!
aerdenhout1 schreef:IK GEEF HET HIERBIJ OP!!!