wat is het verschil?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: wat is het verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:51

Alleen vind ik achter de loodlijn gaan niet persé iets is wat de ruiter vraagt, het is gewoon een positie die het paard aanneemt, gevraagd of ongevraagd. Ongevraagd zal het gepaard gaan met achter de teugel lopen en gevraagd met aan de teugel lopen (voor zover dit mogelijk is als het paard ver achter de loodlijn loopt). Of zie ik dat nu zo fout?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:54

LDR is toch bewust gevraagd achter de loodlijn Lachen
En die lopen echt wel aan de teugel

Ik heb mijn paard ook wel eens bewust 2 cm achter de loodlijn gezet, en liep echt wel aan de teugel.
Want op elk gewenst moment kon ik hem er weer voor krijgen, bijv. VWNW

Achter de teugel, dan krijg je je paard dus niet 1,2,3 uit die positie weg.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:59

Ok dus het paard kan achter de loodlijn en aan de teugel lopen maar ook achter de loodlijn en achter de teugel lopen. Zelf zet ik een paar ook wel eens iets dieper in, worden ze vaak heel rond van. Maar dat is een andere discussie Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:02

ja, dat zeg ik toch?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:04

Ja sorry het was mijn post die ik wou verduidelijken Lachen Ik denk dat je zeker een paard aan de teugel achter de loodlijn kunt rijden, tot op een bepaalde hoogte achter de loodlijn dan.
(ben weer erg goed in mezelf uitdrukken vandaag)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:06

Als het goed is kun je je paard als hij aan de teugel loopt overal neer zetten met zijn hoofd waar jij wilt
voor de loodlijn
op de loodlijn
achter de loodlijn
met zijn neus over de grond.

En dat is het verschil met een paard wat achter de teugel loopt
Daar kun je op dat moment als ruiter niets aan veranderen, zijn hoofd zit waar het paard dat op dat moment houd Lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:41

Dat vind ik ook wel duidelijk ja. Maar als je een paard dermate ver achter de loodlijn dwingt terwijl de oprichting behouden blijft, dan kan je paard toch niet aan de teugel blijven gaan?