langs de sprong i.p.v eroverheen ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mistie

Re: langs de sprong i.p.v eroverheen ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 08:34

Eerst zorgen dat je paard vertrouwen in je krijgt.
Ga VD doen, oid! Hartstikke leuk, en je paard krijgt meer vertrouwen in je! Lachen

Verder, niet gespannen zitten voor de sprong zo van; (Wh-a-aa-aaa Scheve mond hij/zij gaat er weer niet overheen.....)
Gewoon denken, Húp, ik kàn het wel!! Gaan met die banaan Whoosh!

Veel succes!

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 13:07

Ik vind VD niet echt iets, zou eerder gewoon grondwerk gaan doen om meer vertrouwen op te bouwen, dus niet specefiek VD Lachen

heb even een bericht gekopieerd uit een eerder topic waar ik op gereageerd heb die ong. het zelfde probleem had, mss dat je er wat aan hebt!

Figo schreef:
Leuke pony rijd je! Hij loopt nog lekker actief, en het ziet eruit alsof hij het allemaal erg leuk vind Lachen

blowdiene schreef:
nog meer tips..?
miss weet iemand hoe ik kan voorkomen dat ie minder snel langs de sprong gaat..? Vork

Probeer goed op je kont(zitbeenknobbeltjes) te blijven zitten, zie dat je soms al ver voor de sprong te veel naar voren hangt. (Zie je 1e foto, waar al boven staat ‘voor de sprong’, je teugels hangen hier al slap en je zit erg naar voren. Terwijl dat nog niet het afzetmoment is. Probeer dus pas op het moment dat je wilt afzetten, echt mee te gaan zitten in de sprong.) Natuurlijk ook weer niet te laat, maar op het moment dat jij denkt "Ja" spring, geef je mee. Lachen
Verder moet je hem met je benen ‘blijven’ rijden, het valt mij op dat (waarschijnlijk omdat het een voorwaartse pony is, of iig. voorwaarts in je parcourtje) dat je hem vooral met teugelhulpen rijd, en je benen en zit een beetje vergeet, maar blijf dus ondanks dat hij voorwaarts is, evengoed niet vergeten ook beenhulpen te geven, of iig. houd je been eraan, dan zal hij minder snel onder je uitlopen.. Lachen
Verder moet je vooral goed KIJKEN waar je naartoe wilt, dus in dit geval de sprong. Kijk over je pony heen naar het midden van de hindernis, zodra je wilt afzetten geef je mee en kijk je ook onder de sprong weer over je pony heen. Op het moment dat je terugkomt uit de sprong, terugrijden vooral met je zit, en vergeet daarbij weer niet evengoed je been eraan te houden, zodat je een mooie overgang maakt en hij niet gelijk helemaal uit elkaar valt.
Dus niet gaat trekken in z’n mond..

Op je 2e vraag uit het bovenste gequote stukje, heb ik hiermee dus ook al antwoord gegeven. Lachen

blowdiene schreef:
wat kan ik doen zodat ie niet meer weigert..?(als ik nog eens wil springen Knipoog)

Op deze vraag heb ik dus ook al antwoord gegeven in het bovenstaande stukje.
vooral goed je been eraan houden, op je kont blijven zitten, dus niet voorover hangen, en goed kijken waar je naartoe wilt.

Verder voor het draffilmpje, en het galopfilmpje;
Je hakken wat meer uitdrukken, en handen meer rechtop houden. Het lijkt op de 2 laatste filmpjes zo dat je hem bestwel in zijn mond zit. Blijf daarom weer j been eraan houden, zodat hij echt op jouw hulpen gaat lopen, en zodat jij hem aan het rijden bent, en niet andersom. Lachen Wrsl. Zal hij dan ook minder snel onder jou uit willen lopen, zodat jij hem weer minder in zijn mond hoeft te zitten.

Ik hoop dat je dr wat aan hebt, suc6 ermee!

en de link vna het topic; viewtopic.php?f=10&t=769735&p=25660252&hilit=sprong#p25660252

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 14:39

Wat bij mij altijd werkt is zelf denken van; ze gaat gewoon lekker springen,
als ik ga denken van; ohh ze gaat er weer langs, dan gaat ze er ook echt langs
gewoon met vertrouwen zitten, laten merken dat je het meent en je geen zin hebt in spelletjes
En je paard goed rechthouden tussen je benen en teugels Ja
dat werkt het best bij mij Ja

mennietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 17:56

super bedankt voor al jullie reacties !!
ik ben druk aan het oefenen !!

Moshz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 19:48

Misschien heeft jou'n pony het niet echt door.

Ga er eens naast lopen en dan over de balken. Heb je dit al gedaan? Laat je pony er eerst langs heen lopen en dan ga je erover heen. Misschien vind hij het eng.

mennietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 16:40

ik heb al verschillende keren naast haar over de balken gelopen , en mee gerent over een sprong. en vrijspringen vind ze ook geweldig !!
ik denk dat het gewoon eigenwijzigheid is en dat ik er nog niet handig genoeg in ben ( opsluiten met handen enz.)
maar toch bedankt voor je reactie
reacties zijn nog altijd welkom !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 19:16

Als ik jou was, zou ik eerst eens even flink de dressuur weer gaan aanpakken. Zodat je dat kan gebruiken als je gaat 'springen' (je pony er dus langs wil gaan).
Dan heb je zowieso al meer te vertellen Lachen.

Wat ik heb meegekregen : Iedere keer op de hindernis afrijden, en vóórdat je pony opzij wil gaan springen, wend jij af. Iedere keer weer, zodat je pony op jou gaat letten en niet op het feit dat ze er weer langs wil gaan.
En misschien de oorzaak ook wel vertrouwen.
Les zou ook handig kunnen zijn Lachen
En als je pony er goed overgaat, uitbundig belonen Haha! Gebruik ook goed je stem !!
Xx

Nicky15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 20:16

veel meer met je benen ,, wijkt/loopt ze naar links? rechterbeen aandrukken!

en naar rechts ? linkerbeen !

sluit haar op tussen je handen en benen !

xx

tinka__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 21:49

Misschien is een andere paard laten springen en dat jij erachter aan gaat. Paard is een kudde dier en die volgen wel.. Misschien dattie dan de volgende keer denkt.. Okaay,dan ga ik wel Tong uitsteken